Pamatuje te si na 90. léta, kdy německý Opel představil malé dvoudvéřové kupé Tigra? To používalo techniku z modelu Corsa a i s pouhými dvěma nabízenými motorizacemi slavilo značný úspěch.
Nyní se automobilový návrhář X-Tomi Design rozhodl, že zkusí skrze počítačovou animaci reinkarnovat model Tigra do současné podoby, přičemž jako základ si vzal model Opel Adam.
Je pravdou, že v roce 2004 přišla na svět druhá generace Tigry, která byla založena na tehdejší verzi Opelu Corsa, ovšem takového úspěchu, kterého dosáhla první generace, se jí podařit nedosáhlo. To také zapříčinilo její konec výroby, a to v roce 2009.
Nyní tu však máme docela pohledný model, který by s trochou štěstí mohl být realitou. Až po uvedení nové generace Corsy se možná dočkáme i třetí generace Tigry, která by snad konečně mohla navázat na svého předchůdce z poloviny 90.let.
zdroj: X-Tomi Design
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.