Americký server iSeeCars.com, jenž se zaměřuje na vyhledávání ojetých a nových automobilů, zjišťoval, jaké nejčastější barvy vozidel preferují muži a ženy. Výzkum analyzoval data z více než 30 milionů aut, která tento portál v minulém roce nabízel. Obliba dané barvy byla vypočítána na základě porovnání podílu dotazů obou pohlaví na vozy s danou barvou karoserie.
Z uvedeného výzkumu vzešlo, že mužská část dává největší přednost červeným automobilům, dále pak následují oranžové a černé vozy. Naopak ženy nejvíce preferují stříbrná auta, dále se v žebříčku umístily hnědé a zlaté automobily.
Výsledky pořadatele výzkumu překvapili, protože v současné době je nejvíce automobilů vyráběno s bílou karoserii. Pro zajímavost, bílý odstín je v žebříčku nejoblíbenějších odstínů až na čtvrtém místě.
Výzkum dále prověřil oblibu barev s kategoriemi vozů. Červenou a černou muži nejvíce ocení na sportovních vozech, zatímco bílou na vozech typu pickup. Stříbrný odstín ženy preferují na vozech kombi, sedanech a MPV.
Zajímavé je i srovnání ceny automobilu – barva automobilu. Nejdražšími verzemi jsou na trhu v USA černá auta, kdy jeden model v tomto odstínu vyjde v průměru na 21.719 dolarů (cca 439.000 korun). Po nich následují bílé vozy (za cca 405.000 Kč) a hnědé (za cca 404.000 korun). Na opačné, tedy nejlevnější straně, jsou nabízena auta se zeleným lakem karoserie, ty jsou průměrně oceněna na částku 267.000 Kč.
K výsledkům výzkumu se vyjádřil i generální ředitel společnosti iSeeCars.com, Phong Ly. Ten prohlásil: „Výsledky studie mohou naznačovat, že ženy volí praktičtěji. Z větší části chtějí auto za rozumnou cenu, které je bezpečně odveze. Naopak muži jsou možná u aut o něco idealističtější, mají raději rychlost a zábavné řízení“.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.