Značka Audi změnila základní koncept svých dealerství a rozvíjející se společnosti TOP CENTRUM car byly původní prostory již malé, vznikl tak ambiciózní plán, na jehož konci je otevření jednoho z nejmodernějších dealerství značky na světě, navíc energeticky soběstačného a vybaveného těmi nejmodernějšími technologiemi.
„V Kyjově působíme jako autorizovaný prodejce a servisní partner značky Audi od roku 1994, ale již nedostačující showroom a servisní zázemí, snaha naší společnosti o expanzi a přechod značky na koncept Audi Terminal, nás přinutil uvažovat jak dál,“ řekl na úvod setkání s médii Luděk Frýbort, marketingový manažer společnosti TOP CENTRUM car.
Na západním okraji Kyjova vznikl na zelené louce nový areál o rozloze 15 000 m2, financování výstavby zajistila společnost ŠkoFIN a na realizaci dohlíželi architekti značky Audi. „Základní koncept našeho areálu je stejný jako jinde na světě a určitě může být v Dubaji nebo Moskvě větší budova, ale určitě nenajdete na světě žádnou tak velkou ve městě, jako je Kyjov,“ doplnil Oldřich Sedláček, obchodní ředitel společnosti.
Ačkoliv nejprve zaujme stříbrná budova s bohatým prosklením a charakteristickými čtyřmi kruhy, největší přínos pro společnost a její zákazníky se skrývá právě v areálu, který na prodejní a administrativní budovu v čele navazuje. Jeho uspořádání má za cíl zrychlit a zjednodušit opravy, ale i přesun vozů nových, servisovaných nebo ojetých v rámci areálu a nabídnout zákazníkům patřičný komfort a bezpečnost.
Audi nově přichází v Kyjově s prodejem ojetých vozů pod střechou, budova je již rozestavěna, s dokončením se počítá příští rok. „Není výjimkou, že prodáváme model A8 i za dva miliony korun a není ideální, když zákazníkovi při prohlídce vozu prší za krk,“ vysvětlil Luděk Frýbort. Po vnitroareálové komunikaci je zpřístupněna i bývalá budova, ve které se díky progresu v posledních letech rozhodla společnost umístit prodej značky Hyundai.
Co vlastně znamená Audi Terminal? Jedná se o koncept, který je založen na myšlence jednoduchosti a modularity, která umožňuje realizovat prodejní a servisní místa různé velikosti na stejných principech a kdekoliv na světě. Charakterizován je novým architektonickým prvkem šikmé hrany, jež ukončuje prosklenou část pláště budovy. Na ni navazuje v interiéru stěna v barvě a povrchové struktuře imitující asfalt, odkazující na klopenou zatáčku závodního okruhu v americké Daytoně.
V rámci jediného vstupu do budovy prochází zákazník mezi novými vystavenými vozy v showroomu k navazujícím zákaznickým zónám, prodeji nových vozů, předání zakoupeného vozu a příjmu do servisu. V showroomu jsou kromě vystavených nových modelů ke zhlédnutí značkové doplňky od přívěšku na klíče po elegantní svetr na golfový turnaj. K dispozici má zákazník po dobu opravy jeho vozu v rámci Audi café i kancelář, do které si může pozvat své obchodní partnery. Rozhodně se zde však nepohybujete v kruzích, ale kruhy jsou všude kolem Vás, ostatně jste u Audi.
Uspořádání jednotlivých provozů v zázemí je vedeno s jasným cílem. Zákazník má k dispozici tolik prostoru, soukromí a času, kolik potřebuje. Pro prezentaci nových vozů slouží samostatná terasa, oddělená od parkoviště před budovou. „Poslední přípravu vozu k převzetí může sledovat nový majitel ze salonku, aby se poté v klidu a soukromí mohl seznámit se všemi systémy, kterých mají nové vozy čím dál více,“ uvedl Luděk Frýbort.
Audi přichází v servisní části s konceptem pit-lane, jenž je založen na maximálním zkrácení cesty vozu od příjmu, přes servisní dílnu, karosárnu, lakovnu a mycí box až k finálnímu předání majiteli. Servis má k dispozici nejmodernější technologie, které zahrnují rychlou kontrolu geometrie podvozku 3D měřením, válcovou zkušebnu brzd a tlumičů a automatické dávkování technických olejů s integrovaným ekologickým sběrem a likvidací použitých provozních kapalin. Nová moderní lakovna používá technologii infračervených zářičů, umožňujících opravu laku na počkání. Servisní část je už nyní připravena na nadcházející éru hybridních vozů a alternativních paliv.
A jak je to s energetickou soběstačností, zmíněnou v úvodu? Součástí areálu je i fotovoltaická elektrárna, která zahřívá 10 000 litrů vody v elektrokotelně, doplněné záložní kotelnou plynovou. Díky systému i rekuperaci je celoroční spotřeba elektřiny a tepla z 90% zajištěna ze slunce.
Ze zkušeností už téměř každý ví, že jen vytříbená architektura showroomu a velká rozloha servisní části nejsou zárukou spokojenosti. Společnost TOP CENTRUM car proto sází také na svůj personál, protože pouze spokojení zaměstnanci mohou poskytnout kvalitní služby. Výsledkem je za posledních sedm roků pět prvních a dvě druhá místa, která obsadil kyjovský autoservis Audi v průzkumu spokojenosti zákazníků, a to už je v kombinaci s výše uvedeným myslím dostatečně pádným důvodem pro koupi nového nebo servis stávajícího Audi, ostatně do Kyjova se jezdí servisovat modely značky nejen ze vzdálené Prahy, ale i ze Slovenska a Rakouska.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.