Značka Audi změnila základní koncept svých dealerství a rozvíjející se společnosti TOP CENTRUM car byly původní prostory již malé, vznikl tak ambiciózní plán, na jehož konci je otevření jednoho z nejmodernějších dealerství značky na světě, navíc energeticky soběstačného a vybaveného těmi nejmodernějšími technologiemi.
„V Kyjově působíme jako autorizovaný prodejce a servisní partner značky Audi od roku 1994, ale již nedostačující showroom a servisní zázemí, snaha naší společnosti o expanzi a přechod značky na koncept Audi Terminal, nás přinutil uvažovat jak dál,“ řekl na úvod setkání s médii Luděk Frýbort, marketingový manažer společnosti TOP CENTRUM car.
Na západním okraji Kyjova vznikl na zelené louce nový areál o rozloze 15 000 m2, financování výstavby zajistila společnost ŠkoFIN a na realizaci dohlíželi architekti značky Audi. „Základní koncept našeho areálu je stejný jako jinde na světě a určitě může být v Dubaji nebo Moskvě větší budova, ale určitě nenajdete na světě žádnou tak velkou ve městě, jako je Kyjov,“ doplnil Oldřich Sedláček, obchodní ředitel společnosti.
Ačkoliv nejprve zaujme stříbrná budova s bohatým prosklením a charakteristickými čtyřmi kruhy, největší přínos pro společnost a její zákazníky se skrývá právě v areálu, který na prodejní a administrativní budovu v čele navazuje. Jeho uspořádání má za cíl zrychlit a zjednodušit opravy, ale i přesun vozů nových, servisovaných nebo ojetých v rámci areálu a nabídnout zákazníkům patřičný komfort a bezpečnost.
Audi nově přichází v Kyjově s prodejem ojetých vozů pod střechou, budova je již rozestavěna, s dokončením se počítá příští rok. „Není výjimkou, že prodáváme model A8 i za dva miliony korun a není ideální, když zákazníkovi při prohlídce vozu prší za krk,“ vysvětlil Luděk Frýbort. Po vnitroareálové komunikaci je zpřístupněna i bývalá budova, ve které se díky progresu v posledních letech rozhodla společnost umístit prodej značky Hyundai.
Co vlastně znamená Audi Terminal? Jedná se o koncept, který je založen na myšlence jednoduchosti a modularity, která umožňuje realizovat prodejní a servisní místa různé velikosti na stejných principech a kdekoliv na světě. Charakterizován je novým architektonickým prvkem šikmé hrany, jež ukončuje prosklenou část pláště budovy. Na ni navazuje v interiéru stěna v barvě a povrchové struktuře imitující asfalt, odkazující na klopenou zatáčku závodního okruhu v americké Daytoně.
V rámci jediného vstupu do budovy prochází zákazník mezi novými vystavenými vozy v showroomu k navazujícím zákaznickým zónám, prodeji nových vozů, předání zakoupeného vozu a příjmu do servisu. V showroomu jsou kromě vystavených nových modelů ke zhlédnutí značkové doplňky od přívěšku na klíče po elegantní svetr na golfový turnaj. K dispozici má zákazník po dobu opravy jeho vozu v rámci Audi café i kancelář, do které si může pozvat své obchodní partnery. Rozhodně se zde však nepohybujete v kruzích, ale kruhy jsou všude kolem Vás, ostatně jste u Audi.
Uspořádání jednotlivých provozů v zázemí je vedeno s jasným cílem. Zákazník má k dispozici tolik prostoru, soukromí a času, kolik potřebuje. Pro prezentaci nových vozů slouží samostatná terasa, oddělená od parkoviště před budovou. „Poslední přípravu vozu k převzetí může sledovat nový majitel ze salonku, aby se poté v klidu a soukromí mohl seznámit se všemi systémy, kterých mají nové vozy čím dál více,“ uvedl Luděk Frýbort.
Audi přichází v servisní části s konceptem pit-lane, jenž je založen na maximálním zkrácení cesty vozu od příjmu, přes servisní dílnu, karosárnu, lakovnu a mycí box až k finálnímu předání majiteli. Servis má k dispozici nejmodernější technologie, které zahrnují rychlou kontrolu geometrie podvozku 3D měřením, válcovou zkušebnu brzd a tlumičů a automatické dávkování technických olejů s integrovaným ekologickým sběrem a likvidací použitých provozních kapalin. Nová moderní lakovna používá technologii infračervených zářičů, umožňujících opravu laku na počkání. Servisní část je už nyní připravena na nadcházející éru hybridních vozů a alternativních paliv.
A jak je to s energetickou soběstačností, zmíněnou v úvodu? Součástí areálu je i fotovoltaická elektrárna, která zahřívá 10 000 litrů vody v elektrokotelně, doplněné záložní kotelnou plynovou. Díky systému i rekuperaci je celoroční spotřeba elektřiny a tepla z 90% zajištěna ze slunce.
Ze zkušeností už téměř každý ví, že jen vytříbená architektura showroomu a velká rozloha servisní části nejsou zárukou spokojenosti. Společnost TOP CENTRUM car proto sází také na svůj personál, protože pouze spokojení zaměstnanci mohou poskytnout kvalitní služby. Výsledkem je za posledních sedm roků pět prvních a dvě druhá místa, která obsadil kyjovský autoservis Audi v průzkumu spokojenosti zákazníků, a to už je v kombinaci s výše uvedeným myslím dostatečně pádným důvodem pro koupi nového nebo servis stávajícího Audi, ostatně do Kyjova se jezdí servisovat modely značky nejen ze vzdálené Prahy, ale i ze Slovenska a Rakouska.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.