Letos se mrazíky ohlásili dříve než obvykle a na některých místech už týden každé ráno řidiči pracně škrabou skla aut. Jak ze svých plechových miláčků námrazu nejrychleji a nejeefektivněji odstranit? Přinášíme několik praktických tipů.
Ti, co nevlastní garáž, budou souhlasit s tím, že ranní škrábání námrazy ze skla auta není zrovna tím nejoblíbenějším startem do nového dne. Zdržuje a studí. Existuje ale několik alternativ, jak se s námrazou vypořádat.Rozmrazovač ve spreji
Ideální na námrazu je stále více populárnější rozmrazovač ve spreji fungující na chemické bázi. V těchto kouzelných sprejích je obsažena směs s lihem, která námrazu rozpustí a stane se z ní kašovitá hmota. Směs stačí nastříkat na sklo, chvíli počkat a pak jen setřít škrabkou nebo stěračem.
Karton nebo stará dekaStejně jako se v létě používají různá stínidla, aby se vůz nerozpaloval, tak v zimě lze využít například karton, klasické noviny nebo deku. Na přední sklo je ale potřeba karton přichytit z vnější strany pomocí stěračů. Deku je ideální přivřít do dveří, aby Vám ji třeba náhodný mrznoucí kolemjdoucí nevzal. Deka zároveň zamezí i přimrznutí dveří.
Klasické škrábáníKdyž už nebude jiná možnost, než vzít škrabku a sklo mechanicky oškrábat, pořiďte si pro tyto účely vychytávku, kterou je škrabka s rukavicí. Nezebou v ní ruce a práce je hned příjemnější. Jestli ale patříte k otrlejším typům, použití kreditek nebo klubových karet nic nebrání.
Jen ne horkou voduHorká voda samozřejmě v krátkodobém hledisku zamrzlé sklo rozmrazí, ale vyvoláním obrovského teplotního rozdílu může sklo prasknout a v případě silného mrazu vzniku opakované námrazy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.