Toyota se bude na autosalonu ve Frankfurtu prezentovat značně upravenou variantou modelu Yaris. Ze sériové podoby nezůstane prakticky nic, hlavní je tu však pohon.
Současná doba ukazuje, že i hybridy mohou být opravdu výkonné a i ty nejúchvatnější supersporty dnes využívají hybridní technologie pro zvýšení výkonu. Podobnou cestou se vydává i Toyota, která kombinaci elektrického a spalovacího motoru využila v závodních speciálech.
Nyní představuje relativně sériovou variantu tohoto řešení, které se časem objeví v některém sportovním voze. Šuškanda říká, že se podobné řešení již zvažovalo u sporťáčku GT86, avšak neprošlo testem hmotnosti a výrobních nákladů.
Pod kapotou malého Yarisu nafouknutého do monstrózních rozměrů by se měla uhnízdit dvojice motorů. Spalovací motor o objemu 1,6 litru bude roztáčet přední nápravu, zatímco elektromotor roztočí nápravu zadní. Souhrnný výkon obou motorů je 400 koní, přičemž energie pro elektromotor není získávána z baterií, ale ze superkapacitoru. Ten na rozdíl od baterie dokáže výrazně rychleji vstřebávat energii.
Řešení by se mělo objevit u některého z budoucích sporťáků od Toyoty. Mluví se o duchovním nástupci modelu Supra.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?