Honda kombíky od svého Civicu dosud příliš neodvozovala. Nyní se však mohou věci změnit a po vydařeném kombi Accord přichází Civic Tourer.
Honda svůj Civic Tourer naznačovala již před několika měsíci vypuštěním konceptu. Při přerodu na sériovou variantu se však vůz prakticky nezměnil a přichází skoro v té samé podobě.
Zepředu lze oprávněně očekávat, že půjde o derivát běžného Civicu. A také ano, neboť to důležité se tu odehrává vzadu. Právě tam nalezneme zvětšenou záď, v jejíž útrobách se skrývá rekordních 625 litrů prostoru. To je o plných 15 litrů více, než kolik nabízí dosavadní miláček chatařů, Škoda Octavia.
Hondě se podařilo obří prostor, který navíc lze rozšířit sklopením sedadel na 1668 litrů, vměstnat do poměrně stylové karoserie, která rozhodně neurazí. Zaujme naopak její prosklení protažení přes celý D sloupek, střecha je tak opticky oddělena od zbytku karoserie.
Za pozornost stojí systém adaptivního tlumení, který je dodáván standardně pro zadní nápravu. Má několik nastavení pro sportovnější i klidnější jízdu, jejich hlavním smyslem však je udržet jízdní vlastnosti i při naložení nákladem.
Hondy mají tradičně netradičně umístěnou nádrž pod předními sedadly, díky čemuž je možné mnohem lépe využít prostor vzadu. Skvělým trikem, který zná i Civic hatchback, je možnost zvednutí zadních sedadel pro převoz vysokých předmětů, například jízdních kol. Naopak díky prostor pak mají sedačky dost prostoru, kam zapadnout při sklopení.
Oficiální premiéru se vůz odbude na autosalonu ve Frankfurtu. Prodejů bychom se měli dočkat nedlouho poté.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.