Honda kombíky od svého Civicu dosud příliš neodvozovala. Nyní se však mohou věci změnit a po vydařeném kombi Accord přichází Civic Tourer.
Honda svůj Civic Tourer naznačovala již před několika měsíci vypuštěním konceptu. Při přerodu na sériovou variantu se však vůz prakticky nezměnil a přichází skoro v té samé podobě.
Zepředu lze oprávněně očekávat, že půjde o derivát běžného Civicu. A také ano, neboť to důležité se tu odehrává vzadu. Právě tam nalezneme zvětšenou záď, v jejíž útrobách se skrývá rekordních 625 litrů prostoru. To je o plných 15 litrů více, než kolik nabízí dosavadní miláček chatařů, Škoda Octavia.
Hondě se podařilo obří prostor, který navíc lze rozšířit sklopením sedadel na 1668 litrů, vměstnat do poměrně stylové karoserie, která rozhodně neurazí. Zaujme naopak její prosklení protažení přes celý D sloupek, střecha je tak opticky oddělena od zbytku karoserie.
Za pozornost stojí systém adaptivního tlumení, který je dodáván standardně pro zadní nápravu. Má několik nastavení pro sportovnější i klidnější jízdu, jejich hlavním smyslem však je udržet jízdní vlastnosti i při naložení nákladem.
Hondy mají tradičně netradičně umístěnou nádrž pod předními sedadly, díky čemuž je možné mnohem lépe využít prostor vzadu. Skvělým trikem, který zná i Civic hatchback, je možnost zvednutí zadních sedadel pro převoz vysokých předmětů, například jízdních kol. Naopak díky prostor pak mají sedačky dost prostoru, kam zapadnout při sklopení.
Oficiální premiéru se vůz odbude na autosalonu ve Frankfurtu. Prodejů bychom se měli dočkat nedlouho poté.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?