Automobilka Ford dostala na novú Fiestu ST za prvých šesť mesiacov predaja v Európe dvakrát viac objednávok, než očakávala, v dôsledku čoho zvyšuje jeho výrobu.
Nová Fiesta ST si od marca, teda od svojho uvedenia na trh, pripísala na konto už takmer 10 000 objednávok. Na tento nečakaný dopyt Ford reaguje zvýšením výroby vo svojom montážnom závode v nemeckom Kolíne nad Rýnom o 15 percent na 60 vozidiel za deň.
Najväčší dopyt po novej Fieste ST bol zaznamenaný v Spojenom kráľovstve Veľkej Británie a Severného Írska, kde si zákazníci kúpili 56 percent všetkých vozidiel, ktoré sa doteraz v Európe predali. Ďalej nasleduje Nemecko a Švajčiarsko. V týchto troch krajinách bolo predaných 87 percent z celého počtu vozidiel vyrobených pre európskych zákazníkov.
V 45 percentách objednávok na novú Fiestu ST bola špecifikovaná unikátna farba karosérie Molten Orange alebo Spirit Blue a 56 percent zákazníkov si zvolilo vyššiu výbavu ST2.
„Fiesta ST vyvolala medzi zákazníkmi aj odborníkmi výnimočnú odozvu – okamžite sa stala hitom a objednávky sa začali priam sypať,“ povedal Roelant de Waard, viceprezident spoločnosti Ford of Europe pre marketing, predaj a služby. „Snažíme sa čo najviac posilniť výrobu, aby sme uspokojili dopyt.“
Oddelenie vývoja jazdných vlastností, ktoré na začiatku tohto roka dokončilo vývoj modelu Ford Fiesta ST, získalo titul „Dynamics Team of the Year“ v rámci udeľovania medzinárodných cien za jazdné vlastnosti vozidiel za rok 2013 a odborník na jazdné vlastnosti David Put zo skupiny Ford Team RS získal titul „Dynamicist of the Year“.
Nová Fiesta ST ponúka športovo vyladené riadenie, zavesenie kolies, brzdy a vylepšený systém smerovania krútiaceho momentu Torque Vectoring Control (eTVC), ako aj technológiu Ford MyKey, systém SYNC s funkciou núdzovej pomoci Emergency Assistance a športové sedadlá Recaro. S 1,6-litrovým zážihovým motorom EcoBoost dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Dosahuje výkon 134 kW/182 k a krútiaci moment 240 Nm pri priemernej spotrebe len 5,9 l/100 km a emisiách CO2 na úrovni 138 g/km.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?