Americká automobilka Ford poukazuje na nový vůz Fiesta ST v úpravě rallycross týmu Olsbergs MSE ve svém dynamickém videu
Extrémní a často smrtelně nebezpečné disciplíny typu freestyle motocross, supermoto, skateboarding a rallycross lákají davy nadšenců z řad diváků i světových závodníků. O snaze výrobce uskutečnit známé hry X Games, dříve Extreme Games, v americkém Detroitu víme dlouhou dobu. Známá sportovní akce, pořádaná již od roku 1995, dosud nezná místo svého dalšího konání.
Zda bude úsilí automobilového giganta úspěšné, nevíme. Nemůžeme však opomenout na vcelku zajímavý a vysoce výkonný model Ford Fiesta ST rallycross týmu Olsbergs MCE, který byl pro daný závod návržen.
Vůz je poháněný dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 550 koňských sil. Díky pohonu 4x4, kombinovaném se speciálně navrženou převodovkou, zrychlí speciál z 0-100 km/hod během pouhých 2 vteřin, maximální rychlost a další specifikace nebyly zveřejněny.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?