Sedmadvacet dní do představení elektrické i3. Fotogalerie patentového úřadu vypovídá o sériovém provedení vozu
Automobilkou dříve zveřejněné fotografie konceptu i3 ztvárňují téměř 100% sériové provedení očekávaného elektromobilu i3. Rozdíly poznáme výlučně v interiéru automobilu, exteriér zůstává téměř nezměněn.
Plánované oficiální představení se uskuteční 29. 7. 2013, tedy za pouho pouhých 27 dní. Kdo by však nemohl vydržet dnů patřících odpočítávání, může vyhledat stránky patentového úřadu, kde je kompletní fotodokumentace k vozu uploadována.
Pro pořádek uvedeme doposud známé technické i dynamické specifikace. Vůz pohaněný elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi dosáhne výkonu 125 kW (170 k) a točivého momentu 250 N.m. Maximální rychlost výrobce udává na 150 km/hod, zrychlení z 0-100 km/hod nastane během 7,9 vteřin. Mnohem důležitější hodnotu však zůstává akční rádius tohoto 1 250kilogramového drobečka, který činí cca 150 km v závislosti na způsobu jízdy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?