Americká automobilka nabízí na „čerpacích“ stanicích nově rychlou výměnu baterií na místo dlouhého dobíjení
Každý majitel vozu na elektrický pohon nám dá jistě za pravdu. Dlouhé čekání na nabití vysokokapacitních baterií v místech čerpacích stanic je i přes přítomnost zdejších kávových podavačů více než zdlouhavé. Jeden z významných hráčů na prozatím jen americkém trhu, automobilový výrobce Tesla Motors, přichází s technologickou inovací, která nám všem usnadní život a zbytečné nervy.
Uvedla v život další možnost okamžitého svezení, která spočívá na místo dlouhého čekání při nabíjení, ve výměně baterie za náhradní. Ta sice nebude zadarmo – v USA vyjde na cca 60 dolarů (1 200 korun) v případě stejně staré baterie. V případě starší za novější se rozdíl doplatí, tzn. další náklady navíc, mnozí však jistě efektivnější metody využijí a ta tak najde své uplatnění.
Při prezentaci v americkém Los Angeles současně zdůraznila zde promítnutým krátkým spotem celkovou nenáročnost v „dotankování“, tedy výměně baterie, kterou zařídí zde umístěný stroj sám během 90 sekund. Opomineme-li finanční stránku i fyzická aktivita tak zůstane téměř na nulové hodnotě.
Prozatímních 9 provozuschopných stanic, z toho 6 v Kalifornii a zbytek na východě, se zdá být k současnému stavu neadekvátních, čerpací síť má být však brzy rozšířena a téměř se 100% pokrytím se počítá do roku 2015.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?