Americká automobilka nabízí na „čerpacích“ stanicích nově rychlou výměnu baterií na místo dlouhého dobíjení
Každý majitel vozu na elektrický pohon nám dá jistě za pravdu. Dlouhé čekání na nabití vysokokapacitních baterií v místech čerpacích stanic je i přes přítomnost zdejších kávových podavačů více než zdlouhavé. Jeden z významných hráčů na prozatím jen americkém trhu, automobilový výrobce Tesla Motors, přichází s technologickou inovací, která nám všem usnadní život a zbytečné nervy.
Uvedla v život další možnost okamžitého svezení, která spočívá na místo dlouhého čekání při nabíjení, ve výměně baterie za náhradní. Ta sice nebude zadarmo – v USA vyjde na cca 60 dolarů (1 200 korun) v případě stejně staré baterie. V případě starší za novější se rozdíl doplatí, tzn. další náklady navíc, mnozí však jistě efektivnější metody využijí a ta tak najde své uplatnění.
Při prezentaci v americkém Los Angeles současně zdůraznila zde promítnutým krátkým spotem celkovou nenáročnost v „dotankování“, tedy výměně baterie, kterou zařídí zde umístěný stroj sám během 90 sekund. Opomineme-li finanční stránku i fyzická aktivita tak zůstane téměř na nulové hodnotě.
Prozatímních 9 provozuschopných stanic, z toho 6 v Kalifornii a zbytek na východě, se zdá být k současnému stavu neadekvátních, čerpací síť má být však brzy rozšířena a téměř se 100% pokrytím se počítá do roku 2015.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.