Americká automobilka nabízí na „čerpacích“ stanicích nově rychlou výměnu baterií na místo dlouhého dobíjení
Každý majitel vozu na elektrický pohon nám dá jistě za pravdu. Dlouhé čekání na nabití vysokokapacitních baterií v místech čerpacích stanic je i přes přítomnost zdejších kávových podavačů více než zdlouhavé. Jeden z významných hráčů na prozatím jen americkém trhu, automobilový výrobce Tesla Motors, přichází s technologickou inovací, která nám všem usnadní život a zbytečné nervy.
Uvedla v život další možnost okamžitého svezení, která spočívá na místo dlouhého čekání při nabíjení, ve výměně baterie za náhradní. Ta sice nebude zadarmo – v USA vyjde na cca 60 dolarů (1 200 korun) v případě stejně staré baterie. V případě starší za novější se rozdíl doplatí, tzn. další náklady navíc, mnozí však jistě efektivnější metody využijí a ta tak najde své uplatnění.
Při prezentaci v americkém Los Angeles současně zdůraznila zde promítnutým krátkým spotem celkovou nenáročnost v „dotankování“, tedy výměně baterie, kterou zařídí zde umístěný stroj sám během 90 sekund. Opomineme-li finanční stránku i fyzická aktivita tak zůstane téměř na nulové hodnotě.
Prozatímních 9 provozuschopných stanic, z toho 6 v Kalifornii a zbytek na východě, se zdá být k současnému stavu neadekvátních, čerpací síť má být však brzy rozšířena a téměř se 100% pokrytím se počítá do roku 2015.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?