Americká automobilka nabízí na „čerpacích“ stanicích nově rychlou výměnu baterií na místo dlouhého dobíjení
Každý majitel vozu na elektrický pohon nám dá jistě za pravdu. Dlouhé čekání na nabití vysokokapacitních baterií v místech čerpacích stanic je i přes přítomnost zdejších kávových podavačů více než zdlouhavé. Jeden z významných hráčů na prozatím jen americkém trhu, automobilový výrobce Tesla Motors, přichází s technologickou inovací, která nám všem usnadní život a zbytečné nervy.
Uvedla v život další možnost okamžitého svezení, která spočívá na místo dlouhého čekání při nabíjení, ve výměně baterie za náhradní. Ta sice nebude zadarmo – v USA vyjde na cca 60 dolarů (1 200 korun) v případě stejně staré baterie. V případě starší za novější se rozdíl doplatí, tzn. další náklady navíc, mnozí však jistě efektivnější metody využijí a ta tak najde své uplatnění.
Při prezentaci v americkém Los Angeles současně zdůraznila zde promítnutým krátkým spotem celkovou nenáročnost v „dotankování“, tedy výměně baterie, kterou zařídí zde umístěný stroj sám během 90 sekund. Opomineme-li finanční stránku i fyzická aktivita tak zůstane téměř na nulové hodnotě.
Prozatímních 9 provozuschopných stanic, z toho 6 v Kalifornii a zbytek na východě, se zdá být k současnému stavu neadekvátních, čerpací síť má být však brzy rozšířena a téměř se 100% pokrytím se počítá do roku 2015.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?