Bugatti se stále pere o titul nejrychlejšího vozu na světě. Zatím každý jeho model v uplynulých letech držel alespoň nějakou dobu tento titul. Co nyní?
Asi jen těžko najdeme někoho, kdo se alespoň okrajově zajímá o auta a přesto nikdy neslyšel o Bugatti Veyron. Fascinující vůz kombinuje neskutečnou rychlost s luxusem hodným jménu Ettore Bugatti.
Titul nejrychlejšího vozu na světě mu po několika pokusech vždy sebral některý z jiných speciálů, byť souboj zde nebyl úplně vyrovnaný - Veyron je luxusním GT, zatímco ostatní vozy jsou sportovními speciály beze špetky luxusu.
Nyní je chce Bugatti opět trumfnout. Údajně ve vývojových dílnách vzniká něco jako Super Veyron, doposud nejrychlejší varianta s výkonem kolem 1500 koní. A nejen to, díky rozsáhlému využití karbonu by měla poklesnout i hmotnost poměrně těžkého vozu. Ze současných 1,8 tuny by mohla klesnout o dobé dvě stovky kilogramů. Je otázkou, zda se obětí nestanou také některé komfortní prvky.
Růst výkonu se sice zdá být masivní, avšak dopad na maximální rychlost bude docela malý. Odpor vzduchu je v rychlostech kolem 400 km/h natolik velký, že i 300 koní navíc oproti Veyronu Super Sport nebude znamenat zlepšení o více než 20 km/h. Připomeňme, že zmíněný speciál s výkonem 1200 koní dosáhl maximální rychlosti 431 km/h.
Problémem budou tradičně pneumatiky, neboť Michelin odmítá garantovat stabilitu svých gum při rychlosti nad 415 km/h. Z tohoto důvodu mají modely Super sport právě na tuto rychlost nastavený omezovač.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?