Bugatti údajně plánuje ještě lepší Veyron, má mít 1500 koní

bugatti veyron
bugatti veyron, foto: Archiv AutoRoad.cz
Marek Litzman 24. června 2013 11:49
Sdílej:

Bugatti se stále pere o titul nejrychlejšího vozu na světě. Zatím každý jeho model v uplynulých letech držel alespoň nějakou dobu tento titul. Co nyní?

Asi jen těžko najdeme někoho, kdo se alespoň okrajově zajímá o auta a přesto nikdy neslyšel o Bugatti Veyron. Fascinující vůz kombinuje neskutečnou rychlost s luxusem hodným jménu Ettore Bugatti. 

Titul nejrychlejšího vozu na světě mu po několika pokusech vždy sebral některý z jiných speciálů, byť souboj zde nebyl úplně vyrovnaný - Veyron je luxusním GT, zatímco ostatní vozy jsou sportovními speciály beze špetky luxusu.

Nyní je chce Bugatti opět trumfnout. Údajně ve vývojových dílnách vzniká něco jako Super Veyron, doposud nejrychlejší varianta s výkonem kolem 1500 koní. A nejen to, díky rozsáhlému využití karbonu by měla poklesnout i hmotnost poměrně těžkého vozu. Ze současných 1,8 tuny by mohla klesnout o dobé dvě stovky kilogramů. Je otázkou, zda se obětí nestanou také některé komfortní prvky.

Růst výkonu se sice zdá být masivní, avšak dopad na maximální rychlost bude docela malý. Odpor vzduchu je v rychlostech kolem 400 km/h natolik velký, že i 300 koní navíc oproti Veyronu Super Sport nebude znamenat zlepšení o více než 20 km/h. Připomeňme, že zmíněný speciál s výkonem 1200 koní dosáhl maximální rychlosti 431 km/h. 

Problémem budou tradičně pneumatiky, neboť Michelin odmítá garantovat stabilitu svých gum při rychlosti nad 415 km/h. Z tohoto důvodu mají modely Super sport právě na tuto rychlost nastavený omezovač.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.