Bugatti se stále pere o titul nejrychlejšího vozu na světě. Zatím každý jeho model v uplynulých letech držel alespoň nějakou dobu tento titul. Co nyní?
Asi jen těžko najdeme někoho, kdo se alespoň okrajově zajímá o auta a přesto nikdy neslyšel o Bugatti Veyron. Fascinující vůz kombinuje neskutečnou rychlost s luxusem hodným jménu Ettore Bugatti.
Titul nejrychlejšího vozu na světě mu po několika pokusech vždy sebral některý z jiných speciálů, byť souboj zde nebyl úplně vyrovnaný - Veyron je luxusním GT, zatímco ostatní vozy jsou sportovními speciály beze špetky luxusu.
Nyní je chce Bugatti opět trumfnout. Údajně ve vývojových dílnách vzniká něco jako Super Veyron, doposud nejrychlejší varianta s výkonem kolem 1500 koní. A nejen to, díky rozsáhlému využití karbonu by měla poklesnout i hmotnost poměrně těžkého vozu. Ze současných 1,8 tuny by mohla klesnout o dobé dvě stovky kilogramů. Je otázkou, zda se obětí nestanou také některé komfortní prvky.
Růst výkonu se sice zdá být masivní, avšak dopad na maximální rychlost bude docela malý. Odpor vzduchu je v rychlostech kolem 400 km/h natolik velký, že i 300 koní navíc oproti Veyronu Super Sport nebude znamenat zlepšení o více než 20 km/h. Připomeňme, že zmíněný speciál s výkonem 1200 koní dosáhl maximální rychlosti 431 km/h.
Problémem budou tradičně pneumatiky, neboť Michelin odmítá garantovat stabilitu svých gum při rychlosti nad 415 km/h. Z tohoto důvodu mají modely Super sport právě na tuto rychlost nastavený omezovač.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?