První faceliftový superb v rukou hlavy státy, pro ostatní během několika dní
Škoda Superb byla ve 30. letech 20. století synonymem slova dokonalost a luxus. Tehdejší automobil s na tu dobu výkonným šestiválcovým motorem dávajícím 100 koňských sil (74 kW), představoval špičku a byl tak užíván movitějšími či jinak významnými osobnostmi doby.
Podobně je tomu nyní téměř o 100 let později. Modernizovaná verze Superb přijde co nevidět i k tradičním zákazníkům, jako první ho však dostala k užívání nově zvolená hlava českého státu, pan prezident Miloš Zeman. Prezidentská flotila čítající tři vozy Superb, Land Rover Discovery a další se tak rozšířila o modernizovanou Škodu Superb.
Nejluxusnější výbavu Laurin & Klement doplňuje benzinový 3,6litrový šestiválec FSI s výkonem 191 kW (260 koňských sil). Automobilka předala do rukou ministerstva vnitra prakticky sériový vůz. Jakými změnami poté prošel, není nikomu krom osob nejpověřenějších známo. Samozřejmostí tak zůstávají držáky na vlajky a skryté majáčky.
Jak jsme již oznámili. Vůz se dostane nejen k českým zákazníkům během několika následujících dní za cenu 1,07 milionů korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?