První faceliftový superb v rukou hlavy státy, pro ostatní během několika dní
Škoda Superb byla ve 30. letech 20. století synonymem slova dokonalost a luxus. Tehdejší automobil s na tu dobu výkonným šestiválcovým motorem dávajícím 100 koňských sil (74 kW), představoval špičku a byl tak užíván movitějšími či jinak významnými osobnostmi doby.
Podobně je tomu nyní téměř o 100 let později. Modernizovaná verze Superb přijde co nevidět i k tradičním zákazníkům, jako první ho však dostala k užívání nově zvolená hlava českého státu, pan prezident Miloš Zeman. Prezidentská flotila čítající tři vozy Superb, Land Rover Discovery a další se tak rozšířila o modernizovanou Škodu Superb.
Nejluxusnější výbavu Laurin & Klement doplňuje benzinový 3,6litrový šestiválec FSI s výkonem 191 kW (260 koňských sil). Automobilka předala do rukou ministerstva vnitra prakticky sériový vůz. Jakými změnami poté prošel, není nikomu krom osob nejpověřenějších známo. Samozřejmostí tak zůstávají držáky na vlajky a skryté majáčky.
Jak jsme již oznámili. Vůz se dostane nejen k českým zákazníkům během několika následujících dní za cenu 1,07 milionů korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.