Automobilky v poslední době do svých vozů stále častěji montují rozměrné displeje s dotykovou funkcí, přes které se ovládá prakticky vše. Není to ale úplně nejpraktičtější.
V dnešní době se cena dotykových displejů dostala natolik nízko, že jejich většímu nasazení prakticky nic nebrání. Naopak mechanickým ovladačům pomalu zvoní hrana.
Zásadní výhodou dotykových systémů je prakticky neomezené množství funkcí, na jejichž ovládání tlačítky by už jedna přístrojová deska nestačila. Proměnné popisky na virtuálních tlačítkách tak řeší mnohé. Potíží nicméně je, že dotykové displeje se jen velmi těžko ovládají naslepo. Odvádějí tak pozornost řidiče i u jednoduchých úkonů.
Ford proto po nadšení dotykovými displeji zavelel částečný krok zpět. V nových modelech vybavených novou generací systému MyFord Touch proto bude displeji sekundovat panel s klasickým ovládáním hlasitosti, základním ovládáním autorádia a také klimatizace. Zejména klimatizace se v některých modelech již plně přestěhovala na displej, což neslo mnoho uživatelů nelibě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.