Automobilky v poslední době do svých vozů stále častěji montují rozměrné displeje s dotykovou funkcí, přes které se ovládá prakticky vše. Není to ale úplně nejpraktičtější.
V dnešní době se cena dotykových displejů dostala natolik nízko, že jejich většímu nasazení prakticky nic nebrání. Naopak mechanickým ovladačům pomalu zvoní hrana.
Zásadní výhodou dotykových systémů je prakticky neomezené množství funkcí, na jejichž ovládání tlačítky by už jedna přístrojová deska nestačila. Proměnné popisky na virtuálních tlačítkách tak řeší mnohé. Potíží nicméně je, že dotykové displeje se jen velmi těžko ovládají naslepo. Odvádějí tak pozornost řidiče i u jednoduchých úkonů.
Ford proto po nadšení dotykovými displeji zavelel částečný krok zpět. V nových modelech vybavených novou generací systému MyFord Touch proto bude displeji sekundovat panel s klasickým ovládáním hlasitosti, základním ovládáním autorádia a také klimatizace. Zejména klimatizace se v některých modelech již plně přestěhovala na displej, což neslo mnoho uživatelů nelibě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?