V dnešní době se cena dotykových displejů dostala natolik nízko, že jejich většímu nasazení prakticky nic nebrání. Naopak mechanickým ovladačům pomalu zvoní hrana.
Zásadní výhodou dotykových systémů je prakticky neomezené množství funkcí, na jejichž ovládání tlačítky by už jedna přístrojová deska nestačila. Proměnné popisky na virtuálních tlačítkách tak řeší mnohé. Potíží nicméně je, že dotykové displeje se jen velmi těžko ovládají naslepo. Odvádějí tak pozornost řidiče i u jednoduchých úkonů.
Ford proto po nadšení dotykovými displeji zavelel částečný krok zpět. V nových modelech vybavených novou generací systému MyFord Touch proto bude displeji sekundovat panel s klasickým ovládáním hlasitosti, základním ovládáním autorádia a také klimatizace. Zejména klimatizace se v některých modelech již plně přestěhovala na displej, což neslo mnoho uživatelů nelibě.