Řidič Paul Dallenbach zdolal s SUV Range Rover Sport Pikes Hill v čase necelých 13 minut
Není jistě nikoho, kdo by neznal šotolinový kopec Pikes Peak. Druhý nejstarší americký závod do vrchu zdolávají řidiči se svými motorovými vozidly různých kategorií již od roku 1916. Se dvěma, čtyřmi či jiným počtem kol v plném záběru, se můžeme setkat kde jinde než v americkém státě Colorado.
20kilometrovou trať, končící v neuvěřitelných 4 300 m nad mořem zdolal pro tento rok v kategorii SUV standardní model automobilky Land Rover, Range Rover Sport, vybavený ochranným rámem, bezpečnostními pásy a přeplňovaným zážehovým osmiválcem o výkonu 510 koní v režii slavného Paula Dallenbacha, několikásobného vítěze slavného závodu.
Cílovou čáru zdolal v čase 12 minut a 35,61 sekundy, průměrná rychlost byla stanovena na 95,23 km/h. Loňský rekord sice překonán nebyl, i tak se ale jedná o čas hodný obdivu. Nemyslíte?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.