Jednomu typu z aktuálně dvou u nás používaných průkazů řidičského oprávnění končí k datu 31.12.2013 platnost
Pozor by si měli dát všichni vlastníci „starší“ karty řidičského oprávnění. Typu 6, jak je v souladu s novelou zákona č. 119/2012 Sb. označován, končí k 31.12. tohoto roku 2013 platnost. Jedná se o řidičské průkazy, vydávané v rozmezí od 1. 1. 2001 do 30. 4. 2004, povinná výměna je tak státem stanovena do 31. 12. 2013.
Od 1.1.2014 bude jedinou platnou karta se znakem EU. Typ 7 poznáte podle plastové polykarbonátové karty o velikosti 54 x 86 mm (velikost telefonních nebo bankovních karet). Podklad (jádro) je růžové barvy přecházející v modrou a bílou a na přední straně je v horní části označen nápisem "ŘIDIČSKÝ PRŮKAZ ČESKÁ REPUBLIKA", logem Evropské unie a rozeznávacím znakem vydávajícího státu "CZ".
Výměnu zajistí příslušný magistrát obce, pod kterou spadáte. Aby se předešlo nadměrným frontám a komplikacím, mimo jiné i všudypřítomné nervozitě a lidské nepříjemnosti, doporučuje se, nečekat na poslední chvíli a vyřídit vše s patřičným předstihem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.