Jednomu typu z aktuálně dvou u nás používaných průkazů řidičského oprávnění končí k datu 31.12.2013 platnost
Pozor by si měli dát všichni vlastníci „starší“ karty řidičského oprávnění. Typu 6, jak je v souladu s novelou zákona č. 119/2012 Sb. označován, končí k 31.12. tohoto roku 2013 platnost. Jedná se o řidičské průkazy, vydávané v rozmezí od 1. 1. 2001 do 30. 4. 2004, povinná výměna je tak státem stanovena do 31. 12. 2013.
Od 1.1.2014 bude jedinou platnou karta se znakem EU. Typ 7 poznáte podle plastové polykarbonátové karty o velikosti 54 x 86 mm (velikost telefonních nebo bankovních karet). Podklad (jádro) je růžové barvy přecházející v modrou a bílou a na přední straně je v horní části označen nápisem "ŘIDIČSKÝ PRŮKAZ ČESKÁ REPUBLIKA", logem Evropské unie a rozeznávacím znakem vydávajícího státu "CZ".
Výměnu zajistí příslušný magistrát obce, pod kterou spadáte. Aby se předešlo nadměrným frontám a komplikacím, mimo jiné i všudypřítomné nervozitě a lidské nepříjemnosti, doporučuje se, nečekat na poslední chvíli a vyřídit vše s patřičným předstihem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?