Deset tisíc prodaných exemplářů elektromobilu Leaf
Shrňme si fakta. Nissan Leaf, elektromobil automobilky Nissan, se začal v Evropě prodávat počínaje březnem roku 2011. Za 2 roky a cca 3 měsíce si našel cestu k srdci rovných 10 000 majitelů.
Nejvíce zaujal skandinávské Norsko. Umístil se hned na druhém místě v žebříčku nejoblíbenějších vozů po prestižní novince Golf koncernu VW. Může za to dostatečně velké množství „benzinek“ (elektrických nabíjecích center), kde si můžete dát kafe a v mezičase dobít články baterií.
Není se čemu divit. Vždyť základní verze nového modelu vyjde na nemalých 715 000 Kč. Záleží tedy pouze na Vašich prioritách a finančních možnostech. Ty jsou zdá se na ostatních kontinentech lepší. Prodejní čísla zde hovoří jasně ve prospěch většiny ostatních. V USA se za pouhý jeden rok prodalo stejné množství kusů jako v EU, tedy necelých 10 000. Podobně tomu je i v Japonsku a dalších státech světa.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?