Plug-in hybridní Panamera testována. Výrobce uvedl průměrnou spotřebu 4,4 l/100 km
Výrobce luxusních vozů prohlásil po nedávném testování faceliftové verze 2013 dosaženou průměrnou spotřebu v hodnotě 4,4 l/100 km. Ta se od výrobcem udávané lišila pouze o 1,3 l/100 km. To má však jeden háček.
Známým a v určitém pohledu jediným nedostatkem novinky, je akční rádius vozu. Ten činí pouhých 36 kilometrů v případě elektrického pohonu. Po ujetí uvedené vzdálenosti, musí chtě nechtě, každý majitel luxusního plug-in hybridu „natankovat“.
A v tom je právě kámen úrazu. Jakmile totiž překročíme výše uvedené kilometry, lithium-iontovým bateriím o kapacitě 9,4 kWh dojde energie a co zbývá? Starý známý spalovací motor. Následuje tak rapidní nárůst spotřeby, který výrobce potvrdil až svým následným vyjádřením, ve kterém v překladu uvedl následující.
>Vůz byl po celou dobu testu průběžně dobíjen, ke slovu se tak nemohl dostat samotný spalovací motor, který bude jistě v běžném silničním provozu, vytvářet hnací sílu po většinu času. Závěrem? Na každém šprochu, bohužel jen pravdy trochu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.