Plug-in hybridní Panamera testována. Výrobce uvedl průměrnou spotřebu 4,4 l/100 km
Výrobce luxusních vozů prohlásil po nedávném testování faceliftové verze 2013 dosaženou průměrnou spotřebu v hodnotě 4,4 l/100 km. Ta se od výrobcem udávané lišila pouze o 1,3 l/100 km. To má však jeden háček.
Známým a v určitém pohledu jediným nedostatkem novinky, je akční rádius vozu. Ten činí pouhých 36 kilometrů v případě elektrického pohonu. Po ujetí uvedené vzdálenosti, musí chtě nechtě, každý majitel luxusního plug-in hybridu „natankovat“.
A v tom je právě kámen úrazu. Jakmile totiž překročíme výše uvedené kilometry, lithium-iontovým bateriím o kapacitě 9,4 kWh dojde energie a co zbývá? Starý známý spalovací motor. Následuje tak rapidní nárůst spotřeby, který výrobce potvrdil až svým následným vyjádřením, ve kterém v překladu uvedl následující.
>Vůz byl po celou dobu testu průběžně dobíjen, ke slovu se tak nemohl dostat samotný spalovací motor, který bude jistě v běžném silničním provozu, vytvářet hnací sílu po většinu času. Závěrem? Na každém šprochu, bohužel jen pravdy trochu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?