Plug-in hybridní Panamera testována. Výrobce uvedl průměrnou spotřebu 4,4 l/100 km
Výrobce luxusních vozů prohlásil po nedávném testování faceliftové verze 2013 dosaženou průměrnou spotřebu v hodnotě 4,4 l/100 km. Ta se od výrobcem udávané lišila pouze o 1,3 l/100 km. To má však jeden háček.
Známým a v určitém pohledu jediným nedostatkem novinky, je akční rádius vozu. Ten činí pouhých 36 kilometrů v případě elektrického pohonu. Po ujetí uvedené vzdálenosti, musí chtě nechtě, každý majitel luxusního plug-in hybridu „natankovat“.
A v tom je právě kámen úrazu. Jakmile totiž překročíme výše uvedené kilometry, lithium-iontovým bateriím o kapacitě 9,4 kWh dojde energie a co zbývá? Starý známý spalovací motor. Následuje tak rapidní nárůst spotřeby, který výrobce potvrdil až svým následným vyjádřením, ve kterém v překladu uvedl následující.
>Vůz byl po celou dobu testu průběžně dobíjen, ke slovu se tak nemohl dostat samotný spalovací motor, který bude jistě v běžném silničním provozu, vytvářet hnací sílu po většinu času. Závěrem? Na každém šprochu, bohužel jen pravdy trochu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.