Plug-in hybridní Panamera testována. Výrobce uvedl průměrnou spotřebu 4,4 l/100 km
Výrobce luxusních vozů prohlásil po nedávném testování faceliftové verze 2013 dosaženou průměrnou spotřebu v hodnotě 4,4 l/100 km. Ta se od výrobcem udávané lišila pouze o 1,3 l/100 km. To má však jeden háček.
Známým a v určitém pohledu jediným nedostatkem novinky, je akční rádius vozu. Ten činí pouhých 36 kilometrů v případě elektrického pohonu. Po ujetí uvedené vzdálenosti, musí chtě nechtě, každý majitel luxusního plug-in hybridu „natankovat“.
A v tom je právě kámen úrazu. Jakmile totiž překročíme výše uvedené kilometry, lithium-iontovým bateriím o kapacitě 9,4 kWh dojde energie a co zbývá? Starý známý spalovací motor. Následuje tak rapidní nárůst spotřeby, který výrobce potvrdil až svým následným vyjádřením, ve kterém v překladu uvedl následující.
>Vůz byl po celou dobu testu průběžně dobíjen, ke slovu se tak nemohl dostat samotný spalovací motor, který bude jistě v běžném silničním provozu, vytvářet hnací sílu po většinu času. Závěrem? Na každém šprochu, bohužel jen pravdy trochu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?