Vláda v čele s kancléřkou Merkelovou, vidí budoucnost osobních dopravních prostředků ve vozech na elektrický pohon. Můžeme čekat další dotace?
Kancléřka Angela Merkelová nedávno uvedla, že by ráda viděla na německých silnicích větší množství vozů na alternativní pohony. Do konce tohoto desetiletí chce dosáhnout konečného čísla milionu kusů. Řeč je samozřejmě o elektromobilech. Ty podle ní představují budoucnost v ekologické a k přírodě šetrné dopravě.
Postup či kroky, kterými plánuje změny docílit, neuvedla. Očekáváme tak nově vytvořené dotace, speciálně cílené na větší prodeje a výhodnější koupě elektromobilů.
Dřívější myšlenky a představy, které hovořily o brzké náhradě vozů, poháněných elektrickou energii na místo neekologických spalovacích motorů, se nepotvrdily. Hlavní nevýhodou šetrných vozů zůstává doposud nízký akční rádius, velká hmotnost baterií a dalších součástí pohonu, vysoká počáteční pořizovací cena.
Přes všechny výše zmíněné nevýhody, hodlá německý průmysl investovat cca 300 miliard korun do alternativních pohonů, nevyjímaje elektromobilů. Uvidíme, zdali se podaří změnit aktuální nazírání Němců na zelené automobily, které je v současné době více než skeptické.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.