Vláda v čele s kancléřkou Merkelovou, vidí budoucnost osobních dopravních prostředků ve vozech na elektrický pohon. Můžeme čekat další dotace?
Kancléřka Angela Merkelová nedávno uvedla, že by ráda viděla na německých silnicích větší množství vozů na alternativní pohony. Do konce tohoto desetiletí chce dosáhnout konečného čísla milionu kusů. Řeč je samozřejmě o elektromobilech. Ty podle ní představují budoucnost v ekologické a k přírodě šetrné dopravě.
Postup či kroky, kterými plánuje změny docílit, neuvedla. Očekáváme tak nově vytvořené dotace, speciálně cílené na větší prodeje a výhodnější koupě elektromobilů.
Dřívější myšlenky a představy, které hovořily o brzké náhradě vozů, poháněných elektrickou energii na místo neekologických spalovacích motorů, se nepotvrdily. Hlavní nevýhodou šetrných vozů zůstává doposud nízký akční rádius, velká hmotnost baterií a dalších součástí pohonu, vysoká počáteční pořizovací cena.
Přes všechny výše zmíněné nevýhody, hodlá německý průmysl investovat cca 300 miliard korun do alternativních pohonů, nevyjímaje elektromobilů. Uvidíme, zdali se podaří změnit aktuální nazírání Němců na zelené automobily, které je v současné době více než skeptické.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?