Pokročilé technologie, komfort a luxus. Jediné možné definice novinky stuttgartského výrobce
O novince stuttgartského výrobce luxusních automobilů se znakem trojcípé hvězdy, představující zemi, vodu a vzduch, obkroužené vavřínovým věncem, padlo již mnohé. Mnohé zajímavé však zůstalo nepopsáno. Zajímavostí a kapitolou samotnou pro sebe je jistě použité osvětlení.
To totiž představuje absolutní špičku mezi vozy luxusních specifikací. LED technologie předních a zadních světlometů se dnes stávají standardem. Minimálně pak volitelným příplatkovým prvek.
Mezi nezpochybnitelné výhody zmíněného typu osvětlení patří nižší spotřeba elektrické energie, vyšší svítivost, mimo jiné pak životnost samotných diod. Uvedená fakta zřejmě inspirovala německé konstruktéry, protože ti jak známo, „LEDkami“ nešetřili.
Jejich celkový počet, na vozu s označením W222, dosahuje magické hranice 500 kusů. Tvoří základ předních a zadních světlometů, mimo jiné i 100% osvětlovací prvek v interiéru. Ve předu se jedná o 60, vzadu pak 36 LED diod. Vnitřek vozu osvětluje celkem 300 diod. Suma sumárum téměř 500 kusů. Klobouk dolů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?