Pokročilé technologie, komfort a luxus. Jediné možné definice novinky stuttgartského výrobce
O novince stuttgartského výrobce luxusních automobilů se znakem trojcípé hvězdy, představující zemi, vodu a vzduch, obkroužené vavřínovým věncem, padlo již mnohé. Mnohé zajímavé však zůstalo nepopsáno. Zajímavostí a kapitolou samotnou pro sebe je jistě použité osvětlení.
To totiž představuje absolutní špičku mezi vozy luxusních specifikací. LED technologie předních a zadních světlometů se dnes stávají standardem. Minimálně pak volitelným příplatkovým prvek.
Mezi nezpochybnitelné výhody zmíněného typu osvětlení patří nižší spotřeba elektrické energie, vyšší svítivost, mimo jiné pak životnost samotných diod. Uvedená fakta zřejmě inspirovala německé konstruktéry, protože ti jak známo, „LEDkami“ nešetřili.
Jejich celkový počet, na vozu s označením W222, dosahuje magické hranice 500 kusů. Tvoří základ předních a zadních světlometů, mimo jiné i 100% osvětlovací prvek v interiéru. Ve předu se jedná o 60, vzadu pak 36 LED diod. Vnitřek vozu osvětluje celkem 300 diod. Suma sumárum téměř 500 kusů. Klobouk dolů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.