Německá automobilka rozšíří použití hybridních agregátů. Porsche Boxter s elektromotorem nebude výjimkou
Ferdinand Porsche, zakladatel německé automobilky Porsche, si jistě za svého života (1875-1951) nepředstavoval, jakých úspěchů firma vydobude během svého působení. Nemohl tušit, že se vozy 911 či Boxter stanou téměř tradicí a stálicemi ve světě sportovních vozů. Nyní, představte si, co by řekl na automobil, kombinující spalovací a ekologický na elektrický pohon sílu dávající agregát.
A přesně to se nyní stává realitou. Automobilka prohlásila, že v rámci svého vývojového centra úspěšně ukončila studii, zaměřenou na agregát, spojující elektromotor s příslušnými spojkami. Z toho plyne následující. Stuttgardský výrobce nyní hodlá obohatit stávající modelové řady o automobily s hybridní technologií plug-in, kombinující spalovací motor a elektromotor, stejně jako je tomu například u vozu Panamera s přízviskem Hybrid.
Více méně se tak můžeme těšit na ekologické sportovní vozy s výkonem samotného elektromotoru kolem 70 kW. Součástí vývoje byl i požadavek na celkové snížení hmotnosti baterií, kabelů a dalších komponent systému, které se povedlo a na místo dříve užívané měděné kabeláže se tak setkáme s hliníkovými částmi.
Technologie jde zjevně nezadržitelně dopředu trvale ve směru snižování emisí, výkonů a přecházení na ekologické motory. Již nyní se předpokládá nový hybridní systém Porsche, plánovaný je však až na přelom let 2016 a 2017.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.