Německá automobilka rozšíří použití hybridních agregátů. Porsche Boxter s elektromotorem nebude výjimkou
Ferdinand Porsche, zakladatel německé automobilky Porsche, si jistě za svého života (1875-1951) nepředstavoval, jakých úspěchů firma vydobude během svého působení. Nemohl tušit, že se vozy 911 či Boxter stanou téměř tradicí a stálicemi ve světě sportovních vozů. Nyní, představte si, co by řekl na automobil, kombinující spalovací a ekologický na elektrický pohon sílu dávající agregát.
A přesně to se nyní stává realitou. Automobilka prohlásila, že v rámci svého vývojového centra úspěšně ukončila studii, zaměřenou na agregát, spojující elektromotor s příslušnými spojkami. Z toho plyne následující. Stuttgardský výrobce nyní hodlá obohatit stávající modelové řady o automobily s hybridní technologií plug-in, kombinující spalovací motor a elektromotor, stejně jako je tomu například u vozu Panamera s přízviskem Hybrid.
Více méně se tak můžeme těšit na ekologické sportovní vozy s výkonem samotného elektromotoru kolem 70 kW. Součástí vývoje byl i požadavek na celkové snížení hmotnosti baterií, kabelů a dalších komponent systému, které se povedlo a na místo dříve užívané měděné kabeláže se tak setkáme s hliníkovými částmi.
Technologie jde zjevně nezadržitelně dopředu trvale ve směru snižování emisí, výkonů a přecházení na ekologické motory. Již nyní se předpokládá nový hybridní systém Porsche, plánovaný je však až na přelom let 2016 a 2017.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.