Koncern GM přichází s novým prvkem pasivní bezpečnosti v podobě středového airbagu
Automobilka Chevrolet zveřejnila na serveru youtube.com video, ve kterém prezentuje poslední novinku z dílny amerického koncernu General Motors. Hlavní roli si zde zahrálo SUV Chevrolet Traverse, vybavené zcela unikátním středovým airbagem, patřícím k absolutní špičce v otázce bezpečnosti a prvkům pasivní ochrany.
Středový nafukovací vak tak doplňuje již tradiční boční, přední, hlavové a méně časté kolenní systémy. Oproti uvedeným má napomoci vyšší bezpečnosti řidiče a spolujezdce v případě bočního nárazu, při kterém jsou boční airbagy často nedostačující.
Nový bezpečnostní prvek bude od začátku součástí výbavy vozů GM. Kromě uvedeného Chevroletu Traverse se s ním setkáme u vozů Buick Enclave či GMC Acadia.
Středový vak je umístěn ve spodní části sedla řidiče. Aktivuje se bezprostředně po nárazu a během několika milisekund utvoří ochranou nárazovou zónu v mezisedadlovém prostoru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?