Koncern GM přichází s novým prvkem pasivní bezpečnosti v podobě středového airbagu
Automobilka Chevrolet zveřejnila na serveru youtube.com video, ve kterém prezentuje poslední novinku z dílny amerického koncernu General Motors. Hlavní roli si zde zahrálo SUV Chevrolet Traverse, vybavené zcela unikátním středovým airbagem, patřícím k absolutní špičce v otázce bezpečnosti a prvkům pasivní ochrany.
Středový nafukovací vak tak doplňuje již tradiční boční, přední, hlavové a méně časté kolenní systémy. Oproti uvedeným má napomoci vyšší bezpečnosti řidiče a spolujezdce v případě bočního nárazu, při kterém jsou boční airbagy často nedostačující.
Nový bezpečnostní prvek bude od začátku součástí výbavy vozů GM. Kromě uvedeného Chevroletu Traverse se s ním setkáme u vozů Buick Enclave či GMC Acadia.
Středový vak je umístěn ve spodní části sedla řidiče. Aktivuje se bezprostředně po nárazu a během několika milisekund utvoří ochranou nárazovou zónu v mezisedadlovém prostoru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.