Většina zákazníků si v dnešní době počká dlouhých několik týdnů, než za své peníze obdrží požadovaný produkt
Každý, kdo nyní přemýšlí nad koupí nového vozu, měl by vše důkladně zvážit a dopředu naplánovat. Dle statistik totiž většina automobilek dodává své produkty s patřičným časovým odstupem. V případě, že objednavatel potřebuje automobil druhý den, musí volit z vozů na skladě.
Důvodů je hned několik. Ty pro výrobce nejoptimističtější jsou přílišný zájem o daný model, méně pak nehoda či špatné řízení a logistika během samotné montáže, dovozu náhradních součástí. Výroba na vzdáleném ku příkladu asijském trhu sebou nese právě dlouho dobu plavebního převozu, o kterou se dodání zpozdí.
Nejméně se čeká na automobily domácí značky. Tuto zákonitost narušuje mladoboleslavská Škodovka modely Octavia či Rapid, jejíchž pomalý nástup výroby a množství objednávek, prodloužilo čekací dobu na cca 8 týdnů. Podobně je na tom většina evropských výrobců.
Absolutní primát drží italské Ferrari s modelem F12 Berlinetta. Plátci si zde počkají těžce uvěřitelných 9 měsíců. Nejinak tomu je u dieselové verze Porsche Cayenne S, produktů značky Maserati, Mercedesů, BMW, Mini a dalších.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?