Motocykly na českých silnicích. Důležitá je tolerance, ohleduplnost a obezřetnost
Jaro je již v plném proudu, tedy alespoň to oficiální, meteorologické, které začíná prvním březnovým a končí posledním květnovým dnem. Skutečně teplé dny se však objevují teprve nyní a krásného, teplého dne a zatím spíše méně hřejivého slunce, začínají užívat všichni obyvatelé naší země.
V souvislosti s teplým počasím je dobré vyzdvihnout situace, náležitosti a nebezpečí, které nás motoristy, mohou potkat, a které by jsme měli být připraveni zvládnout. Zaměříme se především na účastníky silničního provozu, kteří se nově objevují na komunikacích právě v těchto termínech.
Hovořit budeme o cyklistech a motorkářích. Dle platných legislativ je každá fyzicky přítomná osoba na dopravních komunikacích, členem silničního provozu. Motocykl či kolo nevyjímaje. Z toho plyne povinnost, chovat se tak, aby jsme druhého neomezovali ani neohrožovali. Řidič osobního a nákladního automobilu, dodávky či jiného dopravního prostředku, má oproti jednostopým účastníkům výhodu v pevné karoserii vozu, tím pádem relativního bezpečí. Motocyklisté však nikoli.
Pro šťastný a ničím nerušený návrat je proto nutné, uvědomit si příslušné fakta. Každý řidič musí být ohleduplný k druhému, musí rozpoznat možné nebezpečné situace, pravděpodobný vývoj, důležité je také patřičné zvládnutí bez zdravotních následků.
Novela zákona dovoluje nově mladším řidičům s pramalými zkušenostmi z autoškol, řídit skútry a mopedy s výkonem, točivým momentem a rychlostí, která se v městském provozu zcela vyrovnají s parametry automobilů. Pravidelná kontrola zpětných zrcátek, předvídavost, pouštění, jsou jistě ty správné hodnoty. Před obstřikem čelního skla, vyhazováním odpadu je dobré, zkontrolovat situaci kolem vozu, zdá nás nikdo nepředjíždí, zbytečně netroubit, ponechávat mezery mezi auty při stojící koloně. Přece jen jsme sami proti sobě, pokud motocykl nenecháme projet. Zabírá místo v řadě a narušuje plynulost provozu.
Závodit a nebezpečně předjíždět je nejhorší variantou. Přemýšlejme, reagujme střízlivě a s chladnou hlavou. To přeje řidičům celá redakce Autoroad.cz.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?