Východní Evropa je stále lákadlem nejen automobilových investorů. Daimler AG a jeho koncernová značka Mercedes-Benz, rozšiřují výrobu právě tímto směrem
Jeden z jedenácti největších světových koncernů, výrobce osobních, nákladních automobilů, dodávek a autobusů, rozšiřuje své portfolio zemí, vyrábějících součástky k vozům jedné z jeho divizí, čítající například značky Maybach, AMG, Smart a další.
V jeho aktuálním hledáčku se vyskytuje Rumunsko. Země východní Evropy, slibující rozvíjející se trh, na Evropu poměrně levnou pracovní sílu mající přístup k Černému moři. První zkušenosti s daným klimatem získala divize Mercedes-Benz. Ta postavila v blízkém Maďarsku továrnu na výrobu automobilů třídy B, závod, který je v současnosti zavalen objednávkami a intenzivně tak podporuje prodeje v řádech 40 tisíc vozů za rok.
Důvodem vzniku nové továrny ve městě Sebes, umístěném severozápadně od hlavního města Bukurešť, je nedostatečná produkce převodovek pro osobní automobily značky. Stuttgartská převodovková továrna nestíhá produkci vozů, její růstový potenciál je na maximu, z tohoto důvodu se společnost podívala jinam.
Zde se počítá s brzkým nástupem výroby pětistupňových automatů, rok 2014 pak přinese produkci dvouspojkových převodovek. Němci však myslí i do daleké budoucnosti. Další rozšíření továrny přinese větší výrobní potenciál. Plánované investice jsou v řádu 300 milionů euro.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.