Nevšední poměr nabídne jedině speciál od automobilky Peugeot. Legendární závod vyžaduje unikátní vůz, řekl by možná Sébastien Loeb
Peugeot 208 T16, skvost mezi závodními automobily, čeká velká zkouška. Legendární závod do vrchu, odehrávající se nedaleko města Colorado Springs, stát Colorado, USA, vypukne již 30. června.
O Pikes Peak jsme již všichni jistě slyšeli. Údajně nejtěžší šotolinový závod světa, se začal jezdit již v roce 1916. Současně s 20 kilometrovým úsekem překonávají speciálně upravené vozy převýšení cca 1 400 m, což v kombinaci s vysokou nadmořskou výškou, negativně ovlivňuje výkony především klasických atmosférických motorů.
Konstruktéři francouzského speciálu se na vše zdá poctivě připravili. Do automobilu z karbonu vložili dvakrát přeplňovaný 3,2 l šestiválec o výkonu 875 koní, který tak dává společně s hmotností 875 kg, těžko uvěřitelný poměr jednoho koně na jeden kilogram hmotnosti. Dvojice turbodmychadel, vzadu umístěný motor, náhon 4x4, kotoučová brzdová soustava s průměry 380 a 355 mm. Těžko uvěřitelná fakta.
Když si za volantem vozu představíme mistra rallyeových závodů, Sébastiena Loeba, všichni víme, že jdou žerty stranou. Posaďte za závodní speciál jednoho z nejlepších závodníků všech dob. A teď si představme kombinaci jezdcova „umu“ a tabulkového zrychlení z 0-100 km/h za 1,8 s, 0-200 km/h za 4,8 s a 0-240 km/h za sedm sekund. Smích vadne, slova se mění v bezhlasné sípání.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?