Nevšední poměr nabídne jedině speciál od automobilky Peugeot. Legendární závod vyžaduje unikátní vůz, řekl by možná Sébastien Loeb
Peugeot 208 T16, skvost mezi závodními automobily, čeká velká zkouška. Legendární závod do vrchu, odehrávající se nedaleko města Colorado Springs, stát Colorado, USA, vypukne již 30. června.
O Pikes Peak jsme již všichni jistě slyšeli. Údajně nejtěžší šotolinový závod světa, se začal jezdit již v roce 1916. Současně s 20 kilometrovým úsekem překonávají speciálně upravené vozy převýšení cca 1 400 m, což v kombinaci s vysokou nadmořskou výškou, negativně ovlivňuje výkony především klasických atmosférických motorů.
Konstruktéři francouzského speciálu se na vše zdá poctivě připravili. Do automobilu z karbonu vložili dvakrát přeplňovaný 3,2 l šestiválec o výkonu 875 koní, který tak dává společně s hmotností 875 kg, těžko uvěřitelný poměr jednoho koně na jeden kilogram hmotnosti. Dvojice turbodmychadel, vzadu umístěný motor, náhon 4x4, kotoučová brzdová soustava s průměry 380 a 355 mm. Těžko uvěřitelná fakta.
Když si za volantem vozu představíme mistra rallyeových závodů, Sébastiena Loeba, všichni víme, že jdou žerty stranou. Posaďte za závodní speciál jednoho z nejlepších závodníků všech dob. A teď si představme kombinaci jezdcova „umu“ a tabulkového zrychlení z 0-100 km/h za 1,8 s, 0-200 km/h za 4,8 s a 0-240 km/h za sedm sekund. Smích vadne, slova se mění v bezhlasné sípání.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?