Francúzi uvažujú nad kombi verziou ostrého Clia R.S. Prinášame vám dizajnovú víziu modelu R.S. Grandtour.
Francúzi špekulujú nad rýchlym malým kombíkom, ktorý by niesol označenie Renault Sport. Na tento účel by poslúžil Renault Clio Grandtour. O takejto možnosti sa zatiaľ vedú iba diskusie, no nápad nemá od reality ďaleko. V minulosti sa zástupcovia Renaultu vyjadrili, že by takýto krok nemal byť problémom, keďže technický základ by poskytol 5-dverový hatchback Clio R.S.
Renault Clio Grandtour R.S., ktorý máte možnosť vidieť vo fotogalérii je zatiaľ iba víziou, ktorú priniesol francúzsky dizajnér Khalil Bouguerra. Tvary Clia R.S. Grandtour v jeho podaní nie sú nejako prekvapivé, vychádzajú z dizajnových úprav v súčasnosti predávaného hatchbacku Clio R.S.
Pod kapotou hot-hatch kombi by mal pracovať benzínový preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 litra, ktorý ponúka maximálny výkon 147 kW/200 k. Motor je spojený so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Turbomotor v takomto zložení slúži aj pod kapotou „krátkeho“ Clia R.S.
O tom, či sa Clio R.S. vo verzii Grandtour dostane do výroby, rozhodne marketingové oddelenie Renaultu. Najväčší otáznik vysí nad tým, či by si kombík našiel dostatočne veľkú klientelu na to, aby sa ho výrobcovi vyplatilo vyrábať.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?