Chlapci to v pivovaru Guinness opět přehnali. Odebraný titul nejrychlejšího sériově vyráběného vozu byl navrácen zpět do rukou koncernu Volkswagen. Jednou tak, podruhé zase obráceně
Zarážející, zvláštní či úsměvné. Takové je jedno z posledních rozhodnutí představenstva, komisařů a všech ostatních zodpovědných v otázce titulu o nejrychlejší sériově vyráběný vůz. Člověk si v dnešním světě jednoduše nemůže být ničím zcela jist.
Před několika dny jsme Vás informovali o významném kroku, které učinilo povolané vedení, zpravující odkaz zakladatele knihy rekordů. To dle většinového rozhodnutí uzmulo výše uvedený titul vozu Veyron Super Sport a předalo ho do rukou firmy SSC, výrobce unikátního 1 183 k supersportu Ultimate Aero.
Rozhodnutí s trochou nadsázky ještě nevstoupilo v povědomí většiny obyvatelstva a dějiny se přepisují neočekávané opět, a to se často tvoří dlouhé věky. Prostě a jednoduše. Bylo řečeno, že omezovač rychlosti jako takový nevytváří opodstatnění pro ztrátu titulu. Technická úprava, na základě které automobil nedosáhne rekordní rychlosti, sice vytváří rozdíl v sériových prodejních kusech a původním „rekordmanem“, tato drobnost je však nepatrná, snadno odstranitelná.
Před třemi dny, 12. 4. 2013, se zpráva objevila neočekávaně na oficiálních stránkách Guinnessovy knihy rekordů. Velmi stručné prohlášení změnilo majitele jednoho titulu, co ale otázka vážnosti celého projektu knihy rekordů? Zbrklá nedomyšlená rozhodnutí dávají tušit neprofesionalitě vedení a těch odpovědných.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.