Chlapci to v pivovaru Guinness opět přehnali. Odebraný titul nejrychlejšího sériově vyráběného vozu byl navrácen zpět do rukou koncernu Volkswagen. Jednou tak, podruhé zase obráceně
Zarážející, zvláštní či úsměvné. Takové je jedno z posledních rozhodnutí představenstva, komisařů a všech ostatních zodpovědných v otázce titulu o nejrychlejší sériově vyráběný vůz. Člověk si v dnešním světě jednoduše nemůže být ničím zcela jist.
Před několika dny jsme Vás informovali o významném kroku, které učinilo povolané vedení, zpravující odkaz zakladatele knihy rekordů. To dle většinového rozhodnutí uzmulo výše uvedený titul vozu Veyron Super Sport a předalo ho do rukou firmy SSC, výrobce unikátního 1 183 k supersportu Ultimate Aero.
Rozhodnutí s trochou nadsázky ještě nevstoupilo v povědomí většiny obyvatelstva a dějiny se přepisují neočekávané opět, a to se často tvoří dlouhé věky. Prostě a jednoduše. Bylo řečeno, že omezovač rychlosti jako takový nevytváří opodstatnění pro ztrátu titulu. Technická úprava, na základě které automobil nedosáhne rekordní rychlosti, sice vytváří rozdíl v sériových prodejních kusech a původním „rekordmanem“, tato drobnost je však nepatrná, snadno odstranitelná.
Před třemi dny, 12. 4. 2013, se zpráva objevila neočekávaně na oficiálních stránkách Guinnessovy knihy rekordů. Velmi stručné prohlášení změnilo majitele jednoho titulu, co ale otázka vážnosti celého projektu knihy rekordů? Zbrklá nedomyšlená rozhodnutí dávají tušit neprofesionalitě vedení a těch odpovědných.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?