Doposud nejrychlejší sériově vyráběný automobil, Bugatti Veyron v provedení Super Sport, přišel o svůj titul. Ten se přestěhuje do USA
Bugatti Veyron, naprosto unikátní vůz, ztratil titul nejrychlejšího sériově vyráběného vozu na světě. Stalo se tak po připomínce britského serveru Driving.co.uk., který objevil nesrovnalosti v maximální rychlosti dosud 30 prodaných kusů. Ta je omezovačem limitována na „pouhých“ 415 km/h. Oproti rekordní rychlosti – 431,072 km/h, kterou vůz docílil při testech v roce 2010 na německé dráze Ehra-Lessien za přítomnosti komisařů tak zaostává o více než 16 km/h.
Může za to výše uvedený omezovač rychlosti. Ten je totiž u prodávaných vozů zapnutý. Automobilka, která je momentálně součástí koncernu Volkswagen uvedla, že to v celkovém pohledu nic neznamená. Vůz je i tak údajně unikát. To je samozřejmě pravda, nicméně samotní vlastníci, kteří za „nejrychlejší vůz světa“ utratili nemalou částku - více než 48 milionů korun v závislosti na provedení, by možná nesouhlasili. Vidina světového primátu a jeho ztráta může mrzet.
Titul tak zpětně připadne americkému SSC Ultimate Aero TT, vyráběného firmou Shelby Supercars. Automobil s dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 6,35 litru, disponující výkonem 1199 koní (882 kW), 1357 N.m a hmotností 1 250 kg tak dosahuje díky své rychlosti 412,29 km/h z roku 2007 opět zaslouženého privilegia.
Milovníci rychlých kol mohou rozbít prasátko a za částku 10 723 000 Kč si tak splnit dětský sen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.