Bugatti Veyron, naprosto unikátní vůz, ztratil titul nejrychlejšího sériově vyráběného vozu na světě. Stalo se tak po připomínce britského serveru Driving.co.uk., který objevil nesrovnalosti v maximální rychlosti dosud 30 prodaných kusů. Ta je omezovačem limitována na „pouhých“ 415 km/h. Oproti rekordní rychlosti – 431,072 km/h, kterou vůz docílil při testech v roce 2010 na německé dráze Ehra-Lessien za přítomnosti komisařů tak zaostává o více než 16 km/h.
Může za to výše uvedený omezovač rychlosti. Ten je totiž u prodávaných vozů zapnutý. Automobilka, která je momentálně součástí koncernu Volkswagen uvedla, že to v celkovém pohledu nic neznamená. Vůz je i tak údajně unikát. To je samozřejmě pravda, nicméně samotní vlastníci, kteří za „nejrychlejší vůz světa“ utratili nemalou částku - více než 48 milionů korun v závislosti na provedení, by možná nesouhlasili. Vidina světového primátu a jeho ztráta může mrzet.
Titul tak zpětně připadne americkému SSC Ultimate Aero TT, vyráběného firmou Shelby Supercars. Automobil s dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 6,35 litru, disponující výkonem 1199 koní (882 kW), 1357 N.m a hmotností 1 250 kg tak dosahuje díky své rychlosti 412,29 km/h z roku 2007 opět zaslouženého privilegia.
Milovníci rychlých kol mohou rozbít prasátko a za částku 10 723 000 Kč si tak splnit dětský sen.