Bugatti Veyron SS: ztráta titulu nebolí

Stanislav Růžička, 10. dubna 2013, 00:01 Google+

Doposud nejrychlejší sériově vyráběný automobil, Bugatti Veyron v provedení Super Sport, přišel o svůj titul. Ten se přestěhuje do USA

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
bugatti veyron

bugatti veyron | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Bugatti Veyron, naprosto unikátní vůz, ztratil titul nejrychlejšího sériově vyráběného vozu na světě. Stalo se tak po připomínce britského serveru Driving.co.uk., který objevil nesrovnalosti v maximální rychlosti dosud 30 prodaných kusů. Ta je omezovačem limitována na „pouhých“ 415 km/h. Oproti rekordní rychlosti – 431,072 km/h, kterou vůz docílil při testech v roce 2010 na německé dráze Ehra-Lessien za přítomnosti komisařů tak zaostává o více než 16 km/h.

Může za to výše uvedený omezovač rychlosti. Ten je totiž u prodávaných vozů zapnutý. Automobilka, která je momentálně součástí koncernu Volkswagen uvedla, že to v celkovém pohledu nic neznamená. Vůz je i tak údajně unikát. To je samozřejmě pravda, nicméně samotní vlastníci, kteří za „nejrychlejší vůz světa“ utratili nemalou částku - více než 48 milionů korun v závislosti na provedení, by možná nesouhlasili. Vidina světového primátu a jeho ztráta může mrzet.

Titul tak zpětně připadne americkému SSC Ultimate Aero TT, vyráběného firmou Shelby Supercars. Automobil s dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 6,35 litru, disponující výkonem 1199 koní (882 kW), 1357 N.m a hmotností 1 250 kg tak dosahuje díky své rychlosti 412,29 km/h z roku 2007 opět zaslouženého privilegia.

Milovníci rychlých kol mohou rozbít prasátko a za částku 10 723 000 Kč si tak splnit dětský sen.

 

Vytisknout

Diskuze: Bugatti Veyron SS: ztráta titulu nebolí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

renault twingo  /  wind

Renault Twin’Z - nové Twingo si hraje s odkazem na Renault 5

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud