Doposud nejrychlejší sériově vyráběný automobil, Bugatti Veyron v provedení Super Sport, přišel o svůj titul. Ten se přestěhuje do USA
Bugatti Veyron, naprosto unikátní vůz, ztratil titul nejrychlejšího sériově vyráběného vozu na světě. Stalo se tak po připomínce britského serveru Driving.co.uk., který objevil nesrovnalosti v maximální rychlosti dosud 30 prodaných kusů. Ta je omezovačem limitována na „pouhých“ 415 km/h. Oproti rekordní rychlosti – 431,072 km/h, kterou vůz docílil při testech v roce 2010 na německé dráze Ehra-Lessien za přítomnosti komisařů tak zaostává o více než 16 km/h.
Může za to výše uvedený omezovač rychlosti. Ten je totiž u prodávaných vozů zapnutý. Automobilka, která je momentálně součástí koncernu Volkswagen uvedla, že to v celkovém pohledu nic neznamená. Vůz je i tak údajně unikát. To je samozřejmě pravda, nicméně samotní vlastníci, kteří za „nejrychlejší vůz světa“ utratili nemalou částku - více než 48 milionů korun v závislosti na provedení, by možná nesouhlasili. Vidina světového primátu a jeho ztráta může mrzet.
Titul tak zpětně připadne americkému SSC Ultimate Aero TT, vyráběného firmou Shelby Supercars. Automobil s dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 6,35 litru, disponující výkonem 1199 koní (882 kW), 1357 N.m a hmotností 1 250 kg tak dosahuje díky své rychlosti 412,29 km/h z roku 2007 opět zaslouženého privilegia.
Milovníci rychlých kol mohou rozbít prasátko a za částku 10 723 000 Kč si tak splnit dětský sen.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?