Automobilka Škoda Auto jde proti proudu. Hlásí vysoké investice ve výrobě a modelovou ofenzivu
Není to dlouho, co automobilka Škoda, představila na brněnském autosaloně III. generaci vozu Škoda Octavia Combi. 4.4.2013 byla současně spuštěna sériová produkce tohoto unikátního vozu v mladoboleslavské továrně. V pořadí třetí velký náběh nového modelu zvládli zaměstnanci automobilky dle slov předsedy představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfrieda Vahlanda bravurně.
Nový vůz se má vyrábět na jihu Čech. Jelikož by výrobní závod nestíhal, byly prostory notně zmodernizovány a rozšířeny. Výrobní kapacity vzrostly ze současných 800 vozů za den na konečných 1 200.
Součástí investic je nově spuštěná svařovna, plně automatická lakovna, od konce února i vysoce moderní lisovna za 66 milionů euro. V současnosti má dojít k otevření nového, moderního a vysoce efektivního logistického skladu, umožňujícího rychlejší a pružnější dodávky dílů pro výrobu vozů a agregátů.
V roce 2013 má přijít celkově 8 nových či přepracovaných modelů, do roku 2015 automobilka plánuje obnovit celou svou modelovou řadu, rozšířit portfolio o vozy dalších segmentů a do roku 2018 tak zvýšit své prodeje až o 1,5 milionů ročně.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.