Automobilka Škoda Auto jde proti proudu. Hlásí vysoké investice ve výrobě a modelovou ofenzivu
Není to dlouho, co automobilka Škoda, představila na brněnském autosaloně III. generaci vozu Škoda Octavia Combi. 4.4.2013 byla současně spuštěna sériová produkce tohoto unikátního vozu v mladoboleslavské továrně. V pořadí třetí velký náběh nového modelu zvládli zaměstnanci automobilky dle slov předsedy představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfrieda Vahlanda bravurně.
Nový vůz se má vyrábět na jihu Čech. Jelikož by výrobní závod nestíhal, byly prostory notně zmodernizovány a rozšířeny. Výrobní kapacity vzrostly ze současných 800 vozů za den na konečných 1 200.
Součástí investic je nově spuštěná svařovna, plně automatická lakovna, od konce února i vysoce moderní lisovna za 66 milionů euro. V současnosti má dojít k otevření nového, moderního a vysoce efektivního logistického skladu, umožňujícího rychlejší a pružnější dodávky dílů pro výrobu vozů a agregátů.
V roce 2013 má přijít celkově 8 nových či přepracovaných modelů, do roku 2015 automobilka plánuje obnovit celou svou modelovou řadu, rozšířit portfolio o vozy dalších segmentů a do roku 2018 tak zvýšit své prodeje až o 1,5 milionů ročně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.