Nejprodávanější značkou na trhu s ojetými vozy zůstávají modely Škoda, zvyšující se zájem zaznamenaly autobazary o dieselové motory.
Během prvních tří měsíců zvýšil obchodník s ojetými vozy Auto ESA své prodeje o necelých 19 procent. Za prudkým nárůstem prodeje i v době stagnace automobilového průmyslu stojí především rostoucí zájem motoristů o kvalitní ojeté vozy střední a vyšší třídy, rozšíření pražských prodejních ploch, ale také otevření první mimopražské pobočky Auto ESA v Pardubicích.
"Z výsledků je vidět, že se pobočka v Pardubicích, kterou jsme otevřeli na přelomu roku, velmi rychle začleňuje do struktury sítě autobazarů Auto ESA. Expanze, kterou jsme naplánovali na letošní rok, umožnila navýšení prodejních ploch a rozšíření nabídky kvalitních ojetých vozů," vysvětluje Tomáš Svoboda z Auto ESA.
Dodal, že ke zvýšení zájmu motoristů o autobazary ESA přispěla i certifikace kvality německé TÜV NORD, kterou společnost Auto ESA získala jako první autobazar na území České republiky, a to jak pro všechny pražské, tak i pro nově otevřenou pardubickou pobočku.
Jaké vozy nejvíce táhly
Nárůst prodejů zaznamenaly během sledovaného období všechny sledované kategorie vozů. Nejprodávanější značkou zůstává Škoda (+17 procent). Z pohledu na jednotlivé modely jsou to následně Škoda Octavia II, Škoda Fabia I, Škoda Octavia I, Ford Mondeo, Ford Focus a Volkswagen Passat. "Ze značek však zaznamenaly nejprudší nárůst vozy Volkswagen, a to o plných 45 procent, velmi zajímavý je také velký nárůst zájmu o značku Ford," doplnil Svoboda.
Hitem začátku letošního roku však podle jeho slov zůstávají také vozy combi, jejichž prodej se zvýšil o 42 procent. Nejprodávanějšími zůstávají automobily nižší střední třídy (+18 procent), snižuje se však zájem zákazníků o malé vozy (+16 procent) a naopak roste zájem o vozy střední třídy (+32 procent) a vyšší střední třídy a luxusní automobily (+22 procent).
Nejprodávanějším rodinným vozem MPV i nadále zůstává Ford S-Max, žebříčku SUV vévodí Hyundai SantaFe. Co se týče výběru motorů, přesouvá se stále výrazněji zájem motoristů k dieselům. Zatímco loni se prodalo 59 procent aut s dieselovým motorem a 41 procent s benzinovým, letos už je to 62 procent dieselových a pouze 38 procent vozů vybavených benzinovými motory.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.