Povinnost mít na svém voze zimní pneumatiky končí s posledním březnovým dnem. Ministerstvo dopravy ale nabádá řidiče, aby se neunáhlili na letní pneumatiky ještě nepřezouvali. Chladné počasí totiž může stále přinést sněhovou nadílku.
"Řidiči by měli výměnu zimních pneumatik za letní zvážit," řekl Jaroslav Deml (ODS), náměstek ministra dopravy. Letní pneumatika s klesající teplotou tuhne, a pokud budou pneumatiky úplně tvrdé, hůře přilnou k povrchu vozovky a více kloužou.
Před rokem bylo okolo prvního dubna teplo, sluníčko svítilo a teploměr ukazoval 20 °C. "Podle aktuální předpovědi mohou teploty na přelomu března a dubna stále klesat pod nulu. Čekat se dají sněhové přeháňky a může se tvořit ledovka," varuje ministerstvo.
Povinnost mít zimní pneumatiky skončí v neděli, řidiči museli mít podle zákona od 1. listopadu zimní pneumatiky vždy, pokud se na vozovce nacházela souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námraza.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?