Sedmá generace modelu Golf sklízí úspěchy u nás i ve světě. Na drtivé evropské vítězství nyní navazuje i v USA
28. 3. 2013 byl na Mezinárodním autosalonu v New Yorku vyhlášen výsledek ankety WCOTY (World car of the Year) – Světové auto roku 2013. Titul si odnáší poslední generace hatchbacku z německého Wolfsburgu. Není tomu dlouho, co vůz získal podobné ocenění i u nás v Evropě v rámci COTY (Car of the Year).Odborná porota shledala po druhé vůz jako bezpečný, hospodárný, komfortní – celkově vyvážený. V pořadí VII. generace tak navazuje na úspěšný rok 1992 a svého předchůdce – řadu III.V kategorii „World Performance Car“ – nejlepší sportovní vůz, zvítězila automobilka Porsche s modely Boxster / Cayman, titul „World Car Design“ - nejlepší design, získal zaslouženě Jaguar F-Type a jako nejekologičtější vůz byl zvolen Model S automobilky Tesla – elektromobil z americké Kalifornie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.