Česká obchodní inspekce (ČOI) provedla pilotní kontrolu šesti autobazarů v několika krajích republiky a nekalé obchodní praktiky zjistila u poloviny z nich. Autobazar například poskytoval neúplné informace o stavu vozidla či o najetých kilometrech, říká zpráva inspekce.
V jednom případě nesdělil autobazar spotřebiteli informaci, že se jedná o havarované vozidlo a současně také inspektoři zjistili, že deklarovaný stav tachometru vozidla 95 000 km neodpovídal skutečnému stavu. V reálu měl vůz najeto 131 748 kilometrů.
Ani ve druhém případě neodpovídal počet v kupní smlouvě uvedených najetých kilometrů skutečnosti. Podle dostupných informací byl skutečný stav tachometru o 100 000 kilometrů vyšší.
V jiném případě zjistili inspektoři, že kontrolovaná osoba nabízela prostřednictvím webových stránek vozidlo s rozdílnými údaji o počtu majitelů vozidla a počtu ujetých kilometrů, které neodpovídaly skutečnosti, a to i přesto, že jim tato neshoda byla známa. "Není přijatelné, aby byli spotřebitelé stále poškozováni nekalými obchodními praktikami některých prodejců," řekl ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský.
Lidé by si měli prověřovat serióznost prodejců ojetých motorových vozidel a zejména informace o nabízených vozech. "Ideální je, mohou-li si přizvat přímo k výběru vozu znalce, nechají si předvést výrobek i dokumentaci, absolvují zkušební jízdu, a pokud jsou se stavem vozu, cenou i smlouvou seznámeni, ať si vůz ihned odvezou," doporučuje inspekce.
Druhou možností je zamířit s vozem z autobazaru přímo do servisu a nechat si jej důkladně zkontrolovat. Investice do nezávislé kontroly - znalce nebo servisu - se určitě vyplatí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?