Česká obchodní inspekce (ČOI) provedla pilotní kontrolu šesti autobazarů v několika krajích republiky a nekalé obchodní praktiky zjistila u poloviny z nich. Autobazar například poskytoval neúplné informace o stavu vozidla či o najetých kilometrech, říká zpráva inspekce.
V jednom případě nesdělil autobazar spotřebiteli informaci, že se jedná o havarované vozidlo a současně také inspektoři zjistili, že deklarovaný stav tachometru vozidla 95 000 km neodpovídal skutečnému stavu. V reálu měl vůz najeto 131 748 kilometrů.
Ani ve druhém případě neodpovídal počet v kupní smlouvě uvedených najetých kilometrů skutečnosti. Podle dostupných informací byl skutečný stav tachometru o 100 000 kilometrů vyšší.
V jiném případě zjistili inspektoři, že kontrolovaná osoba nabízela prostřednictvím webových stránek vozidlo s rozdílnými údaji o počtu majitelů vozidla a počtu ujetých kilometrů, které neodpovídaly skutečnosti, a to i přesto, že jim tato neshoda byla známa. "Není přijatelné, aby byli spotřebitelé stále poškozováni nekalými obchodními praktikami některých prodejců," řekl ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský.
Lidé by si měli prověřovat serióznost prodejců ojetých motorových vozidel a zejména informace o nabízených vozech. "Ideální je, mohou-li si přizvat přímo k výběru vozu znalce, nechají si předvést výrobek i dokumentaci, absolvují zkušební jízdu, a pokud jsou se stavem vozu, cenou i smlouvou seznámeni, ať si vůz ihned odvezou," doporučuje inspekce.
Druhou možností je zamířit s vozem z autobazaru přímo do servisu a nechat si jej důkladně zkontrolovat. Investice do nezávislé kontroly - znalce nebo servisu - se určitě vyplatí.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?