BMW se daří a to je signál k další expanzi. Během let 2013 a 2014 chce představit celých 25 novinek, mezi kterými bude 10 úplně nových modelů. Modernizace půjde napříč třídami.
Na výroční konferenci BMW samochválou rozhodně nešetřilo. Automobilce se daří a chce to dát najevo masivní modelovou expanzí. Její konkrétní rysy zveřejněny nebyly, ale přesto si můžeme mnoho domyslet.
Mezi deseti novými modely jistě budou ekologická vozítka i3 a i8, které jsou již v závěrečných fázích testování. Menší i3 dokonce je již dokonce předprodukční vyráběn a automobilka na něj má několik set předběžných objednávek.
Z malých aut sklouzněme do velkých. V řadě X se taktéž očekává poměrně zásadní přestavba, neboť by měla jit brzy přijít nová generace modelu X5. Nedlouho po něm pak očekáváme jeho sportovní dvojče, X6. A aby toho nebylo málo, mezi představenými se objeví i model X4, menší klon kontroverzní X6.
Zbytek inovací by se pak měl udát ve standardní číselné řadě. Měli bychom se dočkat sportovních verzí nedávno představených modelů 1 a 3, které by mohly nést číslice 2 a 4. Měly by přijít v otevřené i uzavřené variantě. Otazník pak visí nad existencí nové řady V, o které se již delší dobu spekuluje. Měla by nabídnout luxusní MPV, které značce chybí.
Méně jasno máme v otázce menších modernizací. Té by se měly dočkat řady 5 a 7. Očekáváme i ostré varianty M odvozené od tříd 1 a 3, případně 2 a 4, pokud vzniknou. A faceliftu by se mělo dočkat také SUV X3.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.