"V roce 2012 jsme důsledně pokračovali ve strategii růstu. Dosáhli jsme nových rekordních hodnot odbytu a tržeb, rozšířili jsme naši modelovou paletu a dále posílili naši pozici na mezinárodním automobilovém trhu. Investovali jsme do nových modelů a výrobních kapacit," uvedl k výsledkům společnosti předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland.
Nejprodávanějším modelem automobilky byla v roce 2012 jako již tradičně Škoda Octavia. Ta s více než 409 600 prodaných kusů po celém světě poprvé překonala hranici 400 tisíc vozů. "Tento výsledek opět ukázal, že octavia je srdcem značky," říká Vahland. Dodal zároveň, že od začátku roku 2013 na trhy přichází také nová Škoda Octavia a v květnu automobilka představí také novou Škodu Octavia Combi.
Na druhém místě v prodejích se umístila Škoda Fabia (240 500 kusů) a bronzovou příčku obsadila Škoda Superb (109 100 vozů).
Lépe než většině konkurentů se dařilo mladoboleslavské automobilce především v západní Evropě (358 400 vozů), polepšila si však také ve východní a střední Evropě, ale i v Rusku a v Číně. Automobilovou jedničkou je Škoda Auto tradičně v Česku, kde má každý třetí prodaný vůz ve znaku okřídlený šíp, ale rovněž v Polsku a na Slovensku.
V roce 2013 bude firma ve své modelové ofenzívě pokračovat s nezměněnou intenzitou. Česká automobilka na trh letos uvede celkem osm nových nebo přepracovaných modelů. "Automobilový rok 2013 nebude jednoduchý. Naše aktuální modelová paleta a nové vozy stejně jako naše přítomnost na mezinárodních trzích představují dobrou výchozí základnu k dalšímu posilování naší dobré pozice na celém světě," zakončil šéf společnosti Škoda.
Komerční sdělení