Během loňského roku utržila mladoboleslavská Škoda Auto rekordních 266,7 miliardy korun, tedy o 1,7 procenta více, než tomu bylo o rok dříve. Automobilka prodala 939 200 nových vozů a její provozní zisky činily 18,26 miliardy korun, informovalo ve středu vedení společnosti.
"V roce 2012 jsme důsledně pokračovali ve strategii růstu. Dosáhli jsme nových rekordních hodnot odbytu a tržeb, rozšířili jsme naši modelovou paletu a dále posílili naši pozici na mezinárodním automobilovém trhu. Investovali jsme do nových modelů a výrobních kapacit," uvedl k výsledkům společnosti předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland. Nejprodávanějším modelem automobilky byla v roce 2012 jako již tradičně Škoda Octavia. Ta s více než 409 600 prodaných kusů po celém světě poprvé překonala hranici 400 tisíc vozů. "Tento výsledek opět ukázal, že octavia je srdcem značky," říká Vahland. Dodal zároveň, že od začátku roku 2013 na trhy přichází také nová Škoda Octavia a v květnu automobilka představí také novou Škodu Octavia Combi. Na druhém místě v prodejích se umístila Škoda Fabia (240 500 kusů) a bronzovou příčku obsadila Škoda Superb (109 100 vozů). Lépe než většině konkurentů se dařilo mladoboleslavské automobilce především v západní Evropě (358 400 vozů), polepšila si však také ve východní a střední Evropě, ale i v Rusku a v Číně. Automobilovou jedničkou je Škoda Auto tradičně v Česku, kde má každý třetí prodaný vůz ve znaku okřídlený šíp, ale rovněž v Polsku a na Slovensku. V roce 2013 bude firma ve své modelové ofenzívě pokračovat s nezměněnou intenzitou. Česká automobilka na trh letos uvede celkem osm nových nebo přepracovaných modelů. "Automobilový rok 2013 nebude jednoduchý. Naše aktuální modelová paleta a nové vozy stejně jako naše přítomnost na mezinárodních trzích představují dobrou výchozí základnu k dalšímu posilování naší dobré pozice na celém světě," zakončil šéf společnosti Škoda.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.