Během loňského roku utržila mladoboleslavská Škoda Auto rekordních 266,7 miliardy korun, tedy o 1,7 procenta více, než tomu bylo o rok dříve. Automobilka prodala 939 200 nových vozů a její provozní zisky činily 18,26 miliardy korun, informovalo ve středu vedení společnosti.
"V roce 2012 jsme důsledně pokračovali ve strategii růstu. Dosáhli jsme nových rekordních hodnot odbytu a tržeb, rozšířili jsme naši modelovou paletu a dále posílili naši pozici na mezinárodním automobilovém trhu. Investovali jsme do nových modelů a výrobních kapacit," uvedl k výsledkům společnosti předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland. Nejprodávanějším modelem automobilky byla v roce 2012 jako již tradičně Škoda Octavia. Ta s více než 409 600 prodaných kusů po celém světě poprvé překonala hranici 400 tisíc vozů. "Tento výsledek opět ukázal, že octavia je srdcem značky," říká Vahland. Dodal zároveň, že od začátku roku 2013 na trhy přichází také nová Škoda Octavia a v květnu automobilka představí také novou Škodu Octavia Combi. Na druhém místě v prodejích se umístila Škoda Fabia (240 500 kusů) a bronzovou příčku obsadila Škoda Superb (109 100 vozů). Lépe než většině konkurentů se dařilo mladoboleslavské automobilce především v západní Evropě (358 400 vozů), polepšila si však také ve východní a střední Evropě, ale i v Rusku a v Číně. Automobilovou jedničkou je Škoda Auto tradičně v Česku, kde má každý třetí prodaný vůz ve znaku okřídlený šíp, ale rovněž v Polsku a na Slovensku. V roce 2013 bude firma ve své modelové ofenzívě pokračovat s nezměněnou intenzitou. Česká automobilka na trh letos uvede celkem osm nových nebo přepracovaných modelů. "Automobilový rok 2013 nebude jednoduchý. Naše aktuální modelová paleta a nové vozy stejně jako naše přítomnost na mezinárodních trzích představují dobrou výchozí základnu k dalšímu posilování naší dobré pozice na celém světě," zakončil šéf společnosti Škoda.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.