Nepříjemné překvapení čeká na majitele vozů, pojišťovny plánují zdražení povinného ručení v řádu až čtyř procent z nynější pojistky. Pokud se schválí zákon, který pojišťovacím ústavům nařizuje povinně odvádět tři procenta pojistného na financování hasičů a dalších záchranných složek, čeká na majitele aut další kolo zdražení, a to minimálně o tři procenta.
"Plus minus můžeme mluvit o třech až čtyřech procentech nárůstu cen ještě v letošním roce," uvedl ředitel České asociace pojišťoven Tomáš Síkora. Pokud návrh zákona projde, podraží pojistné podle Síkory minimálně o další tři procenta. "Musíme počítat s tím, že vznikne poměrně hodně nákladů, tak jak je dnes pozměňovací návrh napsán," zdůvodnil další možné zdražení Síkora. Povinné ručení přitom zdražilo u na začátku letošního roku přibližně o tři procenta. Se zdražením zásadně nesouhlasí poslanec Jeroným Tejc (ČSSD). Upozorňuje, že každý rok vyberou pojišťovny na povinném ručení o minimálně 10 miliard korun více, než vydají na výplatě škod. „Jsem ovšem přesvědčen, že tady existuje dostatečný finanční polštář pro odvod plateb do fondu na financování hasičů a záchranných složek bez toho, aby se povinné ručení," uvedl Tejc. Připomíná, že pojišťovny nikdy prokazatelně nedoložily, že by skutečně poskytování tohoto pojištění bylo na hranici rentability. V této souvislosti naznačuje, že nová vláda by mohla změnit současný systém a povinné ručení by mohla ze zákona zařizovat Česká pošta. „Mohlo by se snížit pojistné až o třetinu, přesto by část odvodů mohlo jít na podporu hasičského a záchranného systému," dodal Tejc.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.