Mercedes Benz chápe, že v luxusních třídách velkých vozů již není tolik manévrovacího prostoru jako bývalo. Chce proto zaútočit na třídu menších vozů.
Mercedes nicméně nechce udělat stejnou chybu, jakou udělal Volkswagen, který se věnuje výrobě vozů prakticky všech cenových kategorií. Využije k tomu automobilku Smart, kterou kontroluje a která se právě na výrobu nejmenších vozů zaměřuje.
Smart je nyní značka jediného modelu, mikroauta ForTwo, avšak nebylo tomu tak vždy. Před deseti lety začal rozmach značky, která začala vyrábět kapesní sporťák Smart Roadster, který na trhu dosud postrádá nástupce. Řadu o rok později doplnil malý vůz velikosti Fabie vyráběný spolu s Mitsubishi Colt. Jmenoval se ForFour. Ke všemu se chystalo také maličké SUV pracovně nazvané ForMore.
Finanční situace nicméně nebyla příznivá. Smart se dostal na hranici bankrotu, ze kterého se dostal ořezáním výrobního programu na jediný relativně ziskový projekt, totiž mikrovůz ForTwo. Z SUV ForMore byla dokonce zveřejněna jen skica (na titulním obrázku), ačkoliv prototyp vznikl a byl připraven pro premiéru na autosalonu. Objeven byl ve skladech automobilky až čtyři roky po plánované premiéře. Nyní se však chystá druhý vstup do stejné řeky.
Smart dostal za úkol přebrat výrobu menších vozů, které by si Mercedes Benz přál, avšak jsou příliš malé pro luxusní zaměření značky, přijde proto opět malý vůz o velikosti ForFour i mikroSUV ForMore. Nestane se tak však dříve než v roce 2016. Vše by mělo vycházet z dostatečně flexibilní platformy vyvinuté pro novou generaci mikrovozu ForTwo. Zde je však drobný zádrhel, ForTwo totiž tradičně vozí motor vzadu, pod podlahou kufru. Jsme tak zvědaví, zda se stejně atypická koncepce objeví i u větších zástupců druhu Smart.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.