Mercedes chce malá auta, Smart tak dostane malé SUV

Marek Litzman, 11. března 2013, 12:56 Google+

Mercedes Benz chápe, že v luxusních třídách velkých vozů již není tolik manévrovacího prostoru jako bývalo. Chce proto zaútočit na třídu menších vozů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Smart

Smart | foto: Smart

Sdílejte článek

Mercedes nicméně nechce udělat stejnou chybu, jakou udělal Volkswagen, který se věnuje výrobě vozů prakticky všech cenových kategorií. Využije k tomu automobilku Smart, kterou kontroluje a která se právě na výrobu nejmenších vozů zaměřuje.

Smart je nyní značka jediného modelu, mikroauta ForTwo, avšak nebylo tomu tak vždy. Před deseti lety začal rozmach značky, která začala vyrábět kapesní sporťák Smart Roadster, který na trhu dosud postrádá nástupce. Řadu o rok později doplnil malý vůz velikosti Fabie vyráběný spolu s Mitsubishi Colt. Jmenoval se ForFour. Ke všemu se chystalo také maličké SUV pracovně nazvané ForMore. 

Finanční situace nicméně nebyla příznivá. Smart se dostal na hranici bankrotu, ze kterého se dostal ořezáním výrobního programu na jediný relativně ziskový projekt, totiž mikrovůz ForTwo. Z SUV ForMore byla dokonce zveřejněna jen skica (na titulním obrázku), ačkoliv prototyp vznikl a byl připraven pro premiéru na autosalonu. Objeven byl ve skladech automobilky až čtyři roky po plánované premiéře. Nyní se však chystá druhý vstup do stejné řeky.

Smart dostal za úkol přebrat výrobu menších vozů, které by si Mercedes Benz přál, avšak jsou příliš malé pro luxusní zaměření značky, přijde proto opět malý vůz o velikosti ForFour i mikroSUV ForMore. Nestane se tak však dříve než v roce 2016. Vše by mělo vycházet z dostatečně flexibilní platformy vyvinuté pro novou generaci mikrovozu ForTwo. Zde je však drobný zádrhel, ForTwo totiž tradičně vozí motor vzadu, pod podlahou kufru. Jsme tak zvědaví, zda se stejně atypická koncepce objeví i u větších zástupců druhu Smart. 

Vytisknout

Diskuze: Mercedes chce malá auta, Smart tak dostane malé SUV

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche 911

Porsche 911 GT3: tradice s automatickou převodovkou!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud