Mercedes Benz chápe, že v luxusních třídách velkých vozů již není tolik manévrovacího prostoru jako bývalo. Chce proto zaútočit na třídu menších vozů.
Mercedes nicméně nechce udělat stejnou chybu, jakou udělal Volkswagen, který se věnuje výrobě vozů prakticky všech cenových kategorií. Využije k tomu automobilku Smart, kterou kontroluje a která se právě na výrobu nejmenších vozů zaměřuje.
Smart je nyní značka jediného modelu, mikroauta ForTwo, avšak nebylo tomu tak vždy. Před deseti lety začal rozmach značky, která začala vyrábět kapesní sporťák Smart Roadster, který na trhu dosud postrádá nástupce. Řadu o rok později doplnil malý vůz velikosti Fabie vyráběný spolu s Mitsubishi Colt. Jmenoval se ForFour. Ke všemu se chystalo také maličké SUV pracovně nazvané ForMore.
Finanční situace nicméně nebyla příznivá. Smart se dostal na hranici bankrotu, ze kterého se dostal ořezáním výrobního programu na jediný relativně ziskový projekt, totiž mikrovůz ForTwo. Z SUV ForMore byla dokonce zveřejněna jen skica (na titulním obrázku), ačkoliv prototyp vznikl a byl připraven pro premiéru na autosalonu. Objeven byl ve skladech automobilky až čtyři roky po plánované premiéře. Nyní se však chystá druhý vstup do stejné řeky.
Smart dostal za úkol přebrat výrobu menších vozů, které by si Mercedes Benz přál, avšak jsou příliš malé pro luxusní zaměření značky, přijde proto opět malý vůz o velikosti ForFour i mikroSUV ForMore. Nestane se tak však dříve než v roce 2016. Vše by mělo vycházet z dostatečně flexibilní platformy vyvinuté pro novou generaci mikrovozu ForTwo. Zde je však drobný zádrhel, ForTwo totiž tradičně vozí motor vzadu, pod podlahou kufru. Jsme tak zvědaví, zda se stejně atypická koncepce objeví i u větších zástupců druhu Smart.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?