Mercedes Benz chápe, že v luxusních třídách velkých vozů již není tolik manévrovacího prostoru jako bývalo. Chce proto zaútočit na třídu menších vozů.
Mercedes nicméně nechce udělat stejnou chybu, jakou udělal Volkswagen, který se věnuje výrobě vozů prakticky všech cenových kategorií. Využije k tomu automobilku Smart, kterou kontroluje a která se právě na výrobu nejmenších vozů zaměřuje.
Smart je nyní značka jediného modelu, mikroauta ForTwo, avšak nebylo tomu tak vždy. Před deseti lety začal rozmach značky, která začala vyrábět kapesní sporťák Smart Roadster, který na trhu dosud postrádá nástupce. Řadu o rok později doplnil malý vůz velikosti Fabie vyráběný spolu s Mitsubishi Colt. Jmenoval se ForFour. Ke všemu se chystalo také maličké SUV pracovně nazvané ForMore.
Finanční situace nicméně nebyla příznivá. Smart se dostal na hranici bankrotu, ze kterého se dostal ořezáním výrobního programu na jediný relativně ziskový projekt, totiž mikrovůz ForTwo. Z SUV ForMore byla dokonce zveřejněna jen skica (na titulním obrázku), ačkoliv prototyp vznikl a byl připraven pro premiéru na autosalonu. Objeven byl ve skladech automobilky až čtyři roky po plánované premiéře. Nyní se však chystá druhý vstup do stejné řeky.
Smart dostal za úkol přebrat výrobu menších vozů, které by si Mercedes Benz přál, avšak jsou příliš malé pro luxusní zaměření značky, přijde proto opět malý vůz o velikosti ForFour i mikroSUV ForMore. Nestane se tak však dříve než v roce 2016. Vše by mělo vycházet z dostatečně flexibilní platformy vyvinuté pro novou generaci mikrovozu ForTwo. Zde je však drobný zádrhel, ForTwo totiž tradičně vozí motor vzadu, pod podlahou kufru. Jsme tak zvědaví, zda se stejně atypická koncepce objeví i u větších zástupců druhu Smart.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.