„Pokud po smrti majitele vozidla potenciální dědicové nehradí povinné ručení, čeká na ně vysoká pokuta. A u starších automobilů se snadno může vyšplhat i do částek, které nakonec převýší zbytkovou hodnotu auta!“ Upozorňuje na málo známou skutečnost specialista na povinné ručení z www.salvepojisteni.cz Petr Zapletal.
Na vlastní kůži se o tom přesvědčil pan Suchý z Pardubicka. Před rokem mu zemřel otec, vlastník staršího automobilu, jehož povinné ručení bylo potřeba uhradit krátce po jeho smrti. Veškerý majetek po zemřelém šel do dědického řízení, které trvalo bezmála rok, přitom nebylo předem zřejmé, komu z dědiců automobil připadne. Auto nakonec získal pan Suchý, a když byl vyzván k doplatku pokuty do garančního fondu, nestačil se divit. Pokuta činila víc jak 23 tisíc, což byl zhruba dvojnásobek zbytkové ceny vozu.Pokuta se počítá za každý nepojištěný denČástka pokuty se vypočítává za každý nepojištěný den a u osobního automobilu se pohybuje v rozmezí od 50 do 70 Kč denně. V případě, že není uhrazen celý kalendářní rok, vyšplhá se až k sumě mezi 18 až 25 tisíci. „Zákon přitom hovoří jasně, povinnosti vlastníka vozu vykonávají dědicové až do okamžiku nabytí právní moci usnesení o nabytí dědictví. Laicky řečeno – všichni dohromady musí uhradit povinné ručení a teprve po skončení dědického řízení přechází tato povinnosti na nového majitele.“ vysvětluje Petr Zapletal.Draze vykoupené dědictví„Pokud se vám zdá původní výše pojistky příliš vysoká, můžete automobil zemřelého pojistit u jiné pojišťovny. Především u starších lidí se velmi často setkáváme s pojistkami, které platí už dlouhá léta, a protože si nikdy nezjišťovali ceny u konkurence, jsou klidně i dvakrát tak vysoké, než je současná on-line nabídka.“ dodává Zapletal.Pamatujte! Jakmile dědictví po zemřelém jednou přijmete, získáváte tak nejen majetek, ale i jeho případné dluhy. Podobným situacím s nezaplaceným povinným ručením je však možné snadno předejít, a to buď odevzdáním registračních značek (SPZ) a osvědčení o registraci vozidla do depozitu na registru vozidel, takovýto automobil však nebude smět na silnici, nebo včasnou úhradou povinného ručení za zemřelého majitele, abyste nedopadli stejně jako pan Suchý.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.