Malé nakladatelství WAFT Publishing vydává knihu o životě a díle devíti designérů světových automobilových značek. S českým překladem se momentálně nepočítá. Ten přijde snad časem.
Na konci loňského roku si mohli všichni milovníci designu povšimnout informací o nově vydané knize nakladatelstvím WAFT, kterému šéfují chlapci Lies De Mol a Bart Lenaerts – známý fotograf a motorový žurnalista.Kniha s pevnou vazbou, zvláštním formátem 30×30 centimetrů a 252 stranami vypráví o životě devíti mužů, jejich osobnostech a pracích, které jsme doposud nemohli nikde jinde shlédnout. Každému designéru je v knize věnováno úctyhodné množství stran. Ty jsou vyplněny přímými rozhovory, kvalitními ilustracemi a fotografiemi. V knize se dočteme o zajímavých momentech aktérů, často rozdílných pohledech na závažné otázky. Momentálně jsou v prodeji dvě jazykové verze - anglická a německá. Německou verzi si můžeme objednat především přes internetové stránky nakladatelství Delius Klasing Publishing, anglickou pak přímo na stránkách www.waft.be. Obě jsou k mání za 60 Eur/ks.A nejdůležitější otázka. O jaké designéry se vlastně jedná? Jsou to Walter de’ Silva z VW Group, Ed Welburn z GM, Lorenzo Ramaciotti z Fiatu Group, J Mays z Fordu, Peter Schreyer z Kie, Jean-Pierre Ploué z PSA, Adrian Van Hooydonk z BMW Group, Laurens van den Acker z Renaultu a Gorden Wagener z Daimleru.Devět osob zodpovědných za současný design.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.