Tým Peugeot Sport připravil v roce 2013 pro program závodů určených pro zákazníky řadu novinek. Do prodeje se dostanou tři „závodní“ verze 208 a bude se konat již druhý ročník oblíbeného poháru RCZ Racing Cup.
208 T16: dokonalá zbraňModel 208 T16, který byl poprvé představen na pařížském autosalonu v roce 2012 a bude k vidění i na blížícím se ženevském autosalonu, pokračuje v sérii testů. V rámci programu vývoje se od poloviny roku bude objevovat na startu rallye na šotolině i asfaltu. Cílem je nashromáždit před homologací 10 000 kilometrů.Model 208 T16 splňuje pravidla FIA R5 a od sezóny 2014 se s ním budou moci privátní zákazníci i týmy poboček účastnit národních i mezinárodních mistrovství (European Rally Championship).
Hlavní charakteristiky vozu 208 T16: Motor EP6 CDT, 280 koní, 4WD, sekvenční pětistupňová převodovka, 1 200 kg.Technická data
Přijímání objednávek: březen
208 R2: nadšení
Model 208 R2 se setkal s mimořádným obchodním úspěchem, během prvního roku od uvedení do prodeje si k dnešnímu dni našel 74 zákazníků v 16 zemích: Belgii, Dánsku, Estonsku, Finsku, Francii (včetně ostrova La Réunion a Korsiky), Irsku, Itálii, Lucembursku, Německu, Nizozemsku, Portugalsku, Slovinsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku a Velké Británii. V tomto roce se bude ve Francii a v Belgii konat 208 Rally Cup.Model 208 R2 se stává ve své třídě referencí, jak ukázala poslední Rallye Monte Carlo, kde vůz v rukou amatérských závodníků získal dvě první místa!
Hlavní charakteristiky vozu 208 R2: Motor EP6C, 190 koní, 2WD, sekvenční pětistupňová manuální převodovka, 1 030 kg.Technická data Ceník: 37 500 € bez DPH (závodní montážní kit), 47 500 € bez DPH (úplný montážní kit), 57 500 € bez DPH (smontovaný vůz).
208 Racing Cup: automobilové závody na okruhu
Tato verze 208 „pro okruhy“ v sobě úžasně spojuje radost z řízení a nízké náklady. Model 208 Racing Cup, který je velmi podobný standardnímu vozu, je zbaven komfortních prvků a místo toho nabízí bohatší bezpečnostní výbavu pro závody. Objevují se u něj rovněž některé prvky z vozu 208 R2 poskytující větší potěšení z řízení. Kvůli zachování nižších nákladů je vůz vybaven sériovými pneumatikami. V této sezóně se 208 Racing Cup představí v rámci oblíbené série „Rencontres Peugeot Sport“, kde se očekává nabité startovní pole. Původním cílem bylo prodat 30 vozů, což se již podařilo splnit. Vzhledem k tomuto úspěchu a poptávce by se tento rok měla rozjet výroba dalších vozů, aby byla uspokojena i zahraniční poptávka.
Hlavní charakteristiky vozu 208 Racing Cup: Motor EC5M FF, 140 koní, sekvenční pětistupňová převodovka s „H“ řízením, 970 kg.Technická data
Ceník: 19 900 € bez DPH (montážní kit), 23 900 € bez DPH (smontovaný vůz)
RCZ Racing Cup: závodní šelma
Model RCZ Racing Cup, který se představil v loňském roce, existuje ve dvou verzích: „Sprint“ a „Endurance“, díky vzájemně zaměnitelné nabídce montážních kitů ho lze snadno přestavět. Vůz okouzlil již v rámci propagačního představení ve Francii a v Itálii a ve vytrvalostní verzi se prosadil v sérii VLN a v závodu 24 hodin Nürburgring. Na začátku letošního roku se setkal s úspěchem v australském závodě 12 hodin v Bathurst.
Hlavní charakteristiky vozu RCZ Racing Cup: Motor EP6 CDT, 250 koní, sekvenční šestistupňová převodovka, 1 080 kg.Technická data
Ceník: 54 900 € bez DPH (smontovaný vůz ve verzi sprint), 61 900 € bez DPH (smontovaný vůz ve verzi Endurance)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.