Bentley do svého modelového portfolia v nejbližší době přidá novinku - SUV. jeho koncept jsme již viděli a mělo by jít o nejluxusnější sériově vyráběné SUV na světě.
Bylo to právě SUV Cayenne, které zachránilo Porsche od krachu a utvořilo z něj jednu z nejziskovějších automobilek světa. Není proto divu, že ostatní automobilky musejí o podobně koncipovaném stroji přinejmenším přemýšlet.
Bentley, který nyní spadá, podobně jako Porsche, pod koncern Volkswagen, má rozhodnutí za sebou. SUV bude. Mělo by jít o nejluxusnější vůz ve své kategorii. Jak jsme již dříve uváděli, nejde ani tak o terén, jako spíše o možnost převozu více osob. Luxusní vozy jsou totiž nepříjemně malé, více než pět sedadel v nich zkrátka nenalezneme. Třetí řada sedadel pro stále populárnější au-pair proto mnoho rodin ocení.
Vzhled by se od konceptu, který nebyl přijat zrovna s nadšením, měl poměrně zásadně lišit. Podle všeho budeme moci očekávat poměrně tradicionalistický vzhled, na jaký jsme zvyklí i od jiných Bentleyů.
Výroba novinky by měla probíhat v bratislavském závodě Volkswagen. Zde vzniká už více SUV značky, v současné době Volkswagen Touareg, Audi Q7 a karoserie pro Porsche Cayenne. Mimo to se zde vyrábí také trojčata Volkswagen Up!, Škoda Citigo a Seat Mii.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.