Bentley do svého modelového portfolia v nejbližší době přidá novinku - SUV. jeho koncept jsme již viděli a mělo by jít o nejluxusnější sériově vyráběné SUV na světě.
Bylo to právě SUV Cayenne, které zachránilo Porsche od krachu a utvořilo z něj jednu z nejziskovějších automobilek světa. Není proto divu, že ostatní automobilky musejí o podobně koncipovaném stroji přinejmenším přemýšlet.
Bentley, který nyní spadá, podobně jako Porsche, pod koncern Volkswagen, má rozhodnutí za sebou. SUV bude. Mělo by jít o nejluxusnější vůz ve své kategorii. Jak jsme již dříve uváděli, nejde ani tak o terén, jako spíše o možnost převozu více osob. Luxusní vozy jsou totiž nepříjemně malé, více než pět sedadel v nich zkrátka nenalezneme. Třetí řada sedadel pro stále populárnější au-pair proto mnoho rodin ocení.
Vzhled by se od konceptu, který nebyl přijat zrovna s nadšením, měl poměrně zásadně lišit. Podle všeho budeme moci očekávat poměrně tradicionalistický vzhled, na jaký jsme zvyklí i od jiných Bentleyů.
Výroba novinky by měla probíhat v bratislavském závodě Volkswagen. Zde vzniká už více SUV značky, v současné době Volkswagen Touareg, Audi Q7 a karoserie pro Porsche Cayenne. Mimo to se zde vyrábí také trojčata Volkswagen Up!, Škoda Citigo a Seat Mii.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?