Automobilky BMW a Toyota uzavírají partnerství. Na rozdíl od mnoha dalších se netýká jen vývoje společného modelu, ale směřuje také k novým materiálům.
Doba je zlá a automobilky to pociťují. Na jednu stranu nejsou prodeje natolik dobré, aby umožnily automobilkám příliš velký rozmach do budoucna, na stranu druhou ale ze všech stran tlačí ekologické a bezpečnostní normy, kterým je stále těžší vyhovět. Není proto divu, že uzavírání různých partnerství jsme v poslední době svědky čím dál častěji.
Toyota je v tomto poměrně aktivní a nyní si do sbírky přidává další smlouvu, tentokrát s BMW. Společný vývoj tentokrát směřuje k novému sporťáku. Ten bude stát nad kupé GT-86, které Toyota vyrábí spolu se Subaru. V případě BMW by pravděpodobně mělo jít o náhradu modelu Z4.
Možná zajímavější částí spolupráce je však vývoj nových materiálů. Moderní požadavky na vůz směřují k maximálnímu odlehčení, avšak při zachování požadavků na komfort a samozřejmě také na bezpečnost. Tento trend si žádá vývoj lehkých, přitom však pevných materiálů a zlepšování návrhu těch současných tak, aby byla dosažena úspora hmotnosti. Právě na tomto chtějí obě automobilky rozvinout zásadní část své spolupráce, ze které bude profitovat nejen výše zmíněný sporťák, ale všechny modely obou výrobců.
Další části kooperace se pak týkají vývoje vozu s palivovými články, což je taktéž nanejvýš aktuální téma. A aby toho nebylo málo, mělo by dojít také k používání některých motorů od BMW pod kapotami toyot.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.