Volkswagen Golf dokázal zvítězit v anketě Auto roku 2013, kterou pořádá Sdružení automobilového průmyslu, Svaz dovozců automobilů a Klub motoristických novinářů. O výsledku rozhodli právě žurnalisté na základě svých zkušeností.
Po čtyřletém schizmatu, kdy vedle sebe existovaly dvě ankety Auto roku pořádané různými organizacemi, se pro rok 2013 uskutečnila opět jen jedna společná anketa. Hlavní kategorii v ní vyhlašuje 32 českých novinářů, přičemž pravidla jsou stanovena podle mezinárodního vzoru Car of the year.
V letošní anketě dokázal zvítězit Volkswagen Golf, který nasbíral 207 bodů. Na druhé příčce se umístila Toyota GT-86 se 190 body a třetí pozici vybojovala Mazda se svým SUV CX-5. Získala 133 bodů. Čtvrtou pozici se 102 body ovládá BMW řady 3, pátý je Ford B-Max s 90 body a finálovou šestici uzavírá se ziskem 78 bodů Mercedes Benz třídy A.
Tuzemská Škoda Rapid se do finálového klání vůbec nedostala, vyhrála však ve své nižší střední třídě doprovodné hlasování veřejnosti. V kategorii městského vozu zvítězil Renault Clio, zatímco opačnou stranu spektra, střední a vyšší střední třídu, si přisvojilo BMW 6 Gran Coupé. V kategorii velkoprostorových vozů a SUV zvítězil Mercedes Benz GL.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.