Volkswagen Golf dokázal zvítězit v anketě Auto roku 2013, kterou pořádá Sdružení automobilového průmyslu, Svaz dovozců automobilů a Klub motoristických novinářů. O výsledku rozhodli právě žurnalisté na základě svých zkušeností.
Po čtyřletém schizmatu, kdy vedle sebe existovaly dvě ankety Auto roku pořádané různými organizacemi, se pro rok 2013 uskutečnila opět jen jedna společná anketa. Hlavní kategorii v ní vyhlašuje 32 českých novinářů, přičemž pravidla jsou stanovena podle mezinárodního vzoru Car of the year.
V letošní anketě dokázal zvítězit Volkswagen Golf, který nasbíral 207 bodů. Na druhé příčce se umístila Toyota GT-86 se 190 body a třetí pozici vybojovala Mazda se svým SUV CX-5. Získala 133 bodů. Čtvrtou pozici se 102 body ovládá BMW řady 3, pátý je Ford B-Max s 90 body a finálovou šestici uzavírá se ziskem 78 bodů Mercedes Benz třídy A.
Tuzemská Škoda Rapid se do finálového klání vůbec nedostala, vyhrála však ve své nižší střední třídě doprovodné hlasování veřejnosti. V kategorii městského vozu zvítězil Renault Clio, zatímco opačnou stranu spektra, střední a vyšší střední třídu, si přisvojilo BMW 6 Gran Coupé. V kategorii velkoprostorových vozů a SUV zvítězil Mercedes Benz GL.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?