Alfa Romeo v současné době nezažívá dobré časy. Vyrábí jen pár modelů, ale Fiat, vlastník značky, se vzdát nechce a připravuje expanzi.
Alfu Romeo v posledních letech postihl nemalý úpadek. Pryč jsou doby, kdy v nabídce byly vozy napříč téměř všemi třídami. Dnes automobilka nabízí jen malé hatchbacky MiTo a Giulietta. Sedan 159 se již jen doprodává, supersport 8C byl vyroben jen v omezeném množství a všechny ostatní modely již nenávratně skončily.
Alfa se proto musí snažit, má-li se vrátit ke slušnějším prodejům. Jako základ dostanou modernizaci oba současné malé vozy, které jsou na trhu již čtvrtým, resp. třetím rokem a facelift si jistě zaslouží.
Nabídka bude doplněna o tři verze modelu Giulia. Přijde pravděpodobně jako sedan, kombi a pravděpodobně také jako crossover. Nad Giulii se postaví ještě větší sedan útočící proti BMW 5.
K tomu se objeví také tři speciálnější modely. Půjde o Alfu 4C v uzavřené i otevřené variantě. Cenově dostupnějším sportovním vozem pak bude společný podnik Mazdy a Alfy, přičemž u Mazdy půjde o nástupce legendárního roadsteru MX-5.
Věci se budou dít také u Maserati. Automobilka počítá s tím, že pod nové Quattroporte nasadí levnější sedan Ghibili. Ten by mohl mít mnoho společného s největší Alfou Romeo. Novinkou v nabídce bude také SUV Levante. Naopak zůstanou luxusní sportovní vozy GranTurismo a GranCabrio. Znovuobjevenou novinkou v modelové řadě se stane model GranSport, který by měl mít mnoho společného s Alfou Romeo 4C. Naopak se nezdá, že by se v nabídce mohl objevit nástupce modelu MC12.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?