Nejdražší povinné ručení? Bezmála 70 tisíc korun

AutoRoad.cz, 19. prosince 2012, 10:42 Google+

Za luxusní automobil Lamborghini Gallardo určený k půjčování zaplatil jeho majitel 68 151 korun za rok. Naopak nejméně stálo povinné ručení za přípojný vozík – přesně padesát korun.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Gallardo

Gallardo | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Podle nejnovějších statistik internetového srovnávače Sfinance.cz za poslední měsíc stálo průměrné povinné ručení 2 268 korun za rok. Nejvíce – skoro tři tisíce - za něj zaplatili řidiči v Praze, naopak nejméně ve Středočeském kraji. Průměrná délka předchozího povinného ručení je necelých osm let. Celkem dvacet procent klientů si uzavírá ke smlouvě povinného ručení připojištění skel. Výrazně stoupla cena pojištění pro mladší řidiče. To je způsobeno tím, že rozšířená praktika zprostředkovatelů povinného ručení, kteří v posledních letech stále častěji seskupovali klienty a vytvářeli takzvané otevřené flotily aut, končí a pojišťovny ji postupně opouští. Co se týká objemu motoru vozidla, objevil se zajímavý trend v tom, že automobily s obsahem 1,3 a 1,4 litru mají pojištění levnější než kategorie s menším obsahem. „Důvodem je, že tento segment aut je druhý největší. Pojišťovny se na něj více soustředí a vzhledem ke konkurenčnímu boji to má vliv na koncovou cenu pro zákazníka," říká Zdeněk Novák, produktový manažer Sfinance.cz.

Internet již není doménou pouze mladších řidičů

Nejpilnějšími v uzavírání povinného ručení byli řidiči od třiceti do 49 let. Údaje serveru Sfinance.cz zároveň potvrzují, že roste zájem starších lidí uzavírat si pojistky na internetu. Z celkového počtu uzavřených smluv je plná třetina zájemců starší padesáti let. „Tato čísla potvrzují, že internet již není doménou pouze mladých řidičů. Člověk tak může ušetřit více než dva tisíce korun," informuje Novák. Nejstaršímu řidiči bylo 83 let. Za povinné ručení na vůz Škoda Forman zaplatil 1258 korun za rok. Průměrné stáří vozu je dvanáct let. Nejstarší automobil (historická nákladní Tatra) měl 58 let. Nové vozy naopak tvořily pouze 2,5 % z pojištěných automobilů, což potvrzují aktuální statistiky prodeje vozů. Jejich registrace se v listopadu meziročně propadly o více než deset procent.

Několik zajímavostí na závěr

Analýza Sfinance.cz prokazuje, že je výhodné uzavírat smlouvu s bonusem. Bonus je sleva na pojistném získaná za dobu trvání pojištění, v níž nebyla způsobena nehoda. Čím déle jezdí člověk bez nehod, tím větších úspor na pojistném může získat. Průměrná cena povinného ručení bez bonusu byla totiž 3 248 korun. Celých dvacet procent klientů přitom jezdí bez bonusů. „Jeden náš klient měl čtyři nehody, což je nejvíce v naší databázi. Byl již předtím pojištěn 144 měsíců, cena jeho nového pojištění proto byla pouze 1546 korun za ro. Znamená to jediné, vyplatí se vyjíždět si bonus, i když bouráte," dodává Novák. Nejvíce klientů odchází z pojišťovny Kooperativa (17 %) a končící pojišťovny DIRECT (14 %). Naopak největší příliv klientů zaznamenala pojišťovna AXA (53 %). Celé tři čtvrtiny řidičů volí roční platbu pojistného za povinné ručení, čímž mohou ušetřit až deset procent. Nejoblíbenější barvou vozu jsou odstíny šedé a modré, nejméně oblíbené jsou naopak odstíny oranžové. Nejčastěji pojišťovaný vůz – automobil značky Škoda (23 %), z toho nejvíce Škoda Octavia (40%).

Statistiky povinného ručení serveru Sfinance.cz vychází ze vzorku 1500 klientů.

Vytisknout

Diskuze: Nejdražší povinné ručení? Bezmála 70 tisíc korun

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

land rover freelander

Freelander Black & White: 600 kusov špeciálnej edície

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud