Škoda Rapid sice znamená pro automobilku nemalou naději, jeho prodeje ale nejsou nijak závratné. To nepřímo potvrzuje i automobilka, která dodává Rapidu novou výbavu navíc.
Ve víru informací týkajících se nové Škody Octavie tak trochu zapadla informace týkající se druhé očekávané novinky značky. Škoda Rapid se již prodává, ale nevede si nijak slavně. Náběhy nového modelu přirozeně není možné plně srovnávat s již zavedenými značkami, avšak pouhých 600 zatím prodaných Rapidů nelze brát jako velký úspěch. Například během listopadu bylo prodáno jen 146 Rapidů. Za stejné období si zákazníci koupili 270 modelů Citigo, 1136 Fabií, 1555 Octavií, 482 Superbů, 416 Yetiů a 371 Roomsterů. Rapid se tak stal nejméně prodávaným modelem značky.
Zdá se, že prodejní výsledky shledává neuspokojivým i sama automobilka. Přichází proto s vylepšením výbavy Rapidu. Pakety ExtraPlus poměrně zásadně vylepšují výbavu všech modelů. Nyní jsou zdarma.
K základní výbavě Active tak lze získat klimatizaci, rádio s CD a MP3, dálkově ovládané centrální zamykání, mlhovky a další drobnosti původně v hodnotě přes 43 tisíc.
Střední výbava Ambition nyní získává klimatizaci Climatronic, pokročilejší rádio, mlhovky, zadní parkovací senzory a kožený volant, původně za 61 tisíc.
Pozadu pak nemůže zůstat ani vrcholná výbava Elegance, která získává tempomat, zadní parkovací senzory, přípravu pro telefon s Bluetooth a další doplňky za 49 tisíc korun.
Je tedy patrné, že reálná sleva je poměrně velká a již základně vybavený Rapid má prakticky vše důležité. To je pro automobilku velmi podstatné, protože musí čelit cenově agresivní konkurenci v podobě Peugeotu 301 a Renaultu Fluence.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?