Škoda Rapid sice znamená pro automobilku nemalou naději, jeho prodeje ale nejsou nijak závratné. To nepřímo potvrzuje i automobilka, která dodává Rapidu novou výbavu navíc.
Ve víru informací týkajících se nové Škody Octavie tak trochu zapadla informace týkající se druhé očekávané novinky značky. Škoda Rapid se již prodává, ale nevede si nijak slavně. Náběhy nového modelu přirozeně není možné plně srovnávat s již zavedenými značkami, avšak pouhých 600 zatím prodaných Rapidů nelze brát jako velký úspěch. Například během listopadu bylo prodáno jen 146 Rapidů. Za stejné období si zákazníci koupili 270 modelů Citigo, 1136 Fabií, 1555 Octavií, 482 Superbů, 416 Yetiů a 371 Roomsterů. Rapid se tak stal nejméně prodávaným modelem značky.
Zdá se, že prodejní výsledky shledává neuspokojivým i sama automobilka. Přichází proto s vylepšením výbavy Rapidu. Pakety ExtraPlus poměrně zásadně vylepšují výbavu všech modelů. Nyní jsou zdarma.
K základní výbavě Active tak lze získat klimatizaci, rádio s CD a MP3, dálkově ovládané centrální zamykání, mlhovky a další drobnosti původně v hodnotě přes 43 tisíc.
Střední výbava Ambition nyní získává klimatizaci Climatronic, pokročilejší rádio, mlhovky, zadní parkovací senzory a kožený volant, původně za 61 tisíc.
Pozadu pak nemůže zůstat ani vrcholná výbava Elegance, která získává tempomat, zadní parkovací senzory, přípravu pro telefon s Bluetooth a další doplňky za 49 tisíc korun.
Je tedy patrné, že reálná sleva je poměrně velká a již základně vybavený Rapid má prakticky vše důležité. To je pro automobilku velmi podstatné, protože musí čelit cenově agresivní konkurenci v podobě Peugeotu 301 a Renaultu Fluence.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?