Škoda chystá na příští rok záplavu novinek. Mezi nimi se objeví také praktičtější varianta Rapidu, ale nepůjde o klasický kombík.
Automobilka oficiálně potvrdila, že novinkou v modelové řadě Rapid bude varianta nazvaná Spaceback. Pod tou si můžeme představit atypickou karoserii, která nebude kombíkem, ale bude se mu blížit. Oproti tradičnímu pojetí kombi tak očekávejme výrazněji skloněné zadní sklo, které dá vozu dynamičtější profil. Tohle pojetí je u Škody, která se zaměřuje na tradiční vozy, poněkud neočekávané, avšak automobilka pravděpodobně nechce příliš kanibalizovat na prodejích vlastní Octavie kombi.
Ostatně, Octavia bude další důležitou, možná ještě důležitější novinkou příštího roku. Očekáváme ji již velmi brzy, prakticky každým dnem. V závěsu za standardním liftbackem se ukáže i praktická varianta kombi, která již nabídne klasické tvary. Řadu pravděpodobně již příští rok doplní i oblíbené varianty Scout a RS.
Vzhled Octavie se bude přirozeně blížit novému pojetí, které zavedly modely Rapid a Citigo. Ke sjednocení modelové řady přispějí také dva rozsáhlé facelifty, kterými projdou Yeti i Superb. Interní zprávy říkají, že příď bude mnohem sjednocenější než dosud. Yeti tak přijde o své charakteristické kruhové světlomety a ani Superbu nezůstane pro Škodu atypický tvar přední masky.
Jedinými modely, kterým prozatím zůstane stará tvář, tak budou Fabia a Roomster. Jejich náhrada je totiž očekávána již brzy, konkrétně v roce 2014.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.