Škoda chystá na příští rok záplavu novinek. Mezi nimi se objeví také praktičtější varianta Rapidu, ale nepůjde o klasický kombík.
Automobilka oficiálně potvrdila, že novinkou v modelové řadě Rapid bude varianta nazvaná Spaceback. Pod tou si můžeme představit atypickou karoserii, která nebude kombíkem, ale bude se mu blížit. Oproti tradičnímu pojetí kombi tak očekávejme výrazněji skloněné zadní sklo, které dá vozu dynamičtější profil. Tohle pojetí je u Škody, která se zaměřuje na tradiční vozy, poněkud neočekávané, avšak automobilka pravděpodobně nechce příliš kanibalizovat na prodejích vlastní Octavie kombi.
Ostatně, Octavia bude další důležitou, možná ještě důležitější novinkou příštího roku. Očekáváme ji již velmi brzy, prakticky každým dnem. V závěsu za standardním liftbackem se ukáže i praktická varianta kombi, která již nabídne klasické tvary. Řadu pravděpodobně již příští rok doplní i oblíbené varianty Scout a RS.
Vzhled Octavie se bude přirozeně blížit novému pojetí, které zavedly modely Rapid a Citigo. Ke sjednocení modelové řady přispějí také dva rozsáhlé facelifty, kterými projdou Yeti i Superb. Interní zprávy říkají, že příď bude mnohem sjednocenější než dosud. Yeti tak přijde o své charakteristické kruhové světlomety a ani Superbu nezůstane pro Škodu atypický tvar přední masky.
Jedinými modely, kterým prozatím zůstane stará tvář, tak budou Fabia a Roomster. Jejich náhrada je totiž očekávána již brzy, konkrétně v roce 2014.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?