Rolls Royce přichází s další edicí zaměřenou na bohaté trhy blízkého východu. Edice tisíce a jedné noci ani jinam namířena být nemůže.
Rolls Royce vyrábí speciální edice poměrně často, neboť jeho zákazníci zkrátka očekávají jistý stupeň individualizace. Edice tisíce a jedné noci je vyrobena na míru blízkému východu. Nejde však o tradiční omezenou sérii, jak ji známe, ale Rolls Royce hodlá vyrobit několik jedinečných vozů podle jednotlivých kapitol knihy.
Karoserie je lakována dvoubarevně, vrchní část zdobí světlejší béžová, spodní část je tvořena tmavším odstínem. Tradiční, ručně malovaná linka podél vozu je tentokrát doplněna arabským nápisem, který znamená právě tisíc a jednu noc.
Interiér je již založen na kontrastu bílé a černé. Veškeré kožené čalounění je vyvedeno v bílé barvě, ke které krásně kontrastuje piánově černé dřevo. Víceméně samozřejmostí je široká výbava včetně zábavního centra se dvěma obrazovkami.
Vůz se nemůže představit nikde jinde než na autosalonu ve Spojených arabských emirátech. Další Rollsy navržené podle kapitol pohádek tisíce a jedné noci budou následovat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.