Při výběru starších aut jdou Češi po klasice. Chtějí stříbrné dieselové kombi

AutoRoad.cz / mediafax, 14. listopadu 2012, 13:30 Google+

Stříbrné kombi s dieselovým pohonem, metalízou, klimatizací, xenonovými světly, více než dvěma airbagy a se zabudovanou navigací - tak vypadá nejčastěji prodávané auto tuzemských autobazarů. Vyplývá to z analýzy prodaných ojetých vozů AAA Auto Index za uplynulých pět let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Octavia

Octavia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

"Prodáváme desítky tisíc aut ročně. Naše statistika proto věrně zrcadlí typické preference zákazníků v České republice. Z aktuálních údajů nám vyplynulo, že čeští zákazníci jdou takříkajíc za klasikou. Stříbrné dieselové kombi s výkonem mezi 50 a 100 kW je nejoblíbenější auto v autobazarech," uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

Podle AAA Auto Indexu jasně u motoristů dominují dieselové motory. V uplynulých pěti letech převažoval prodej automobilů na benzínový pohon pouze v roce 2008, kdy se jich prodalo přibližně 68 procent. V následujícím roce došlo k prudkému poklesu benzínových pohonů, ale jejich podíl na celkově prodaných ojetinách od té doby trvale roste. Podíl LPG pohonů je z hlediska počtu prodaných ojetin sice opticky malý, nicméně z alternativních pohonů je LPG nejoblíbenější.

Co se týče karoserií, typ kombi se průměrně drží na velmi dobré úrovni, naopak populárnost sedanu klesá. "Nůžky mezi sedany a kombíky se i nadále rozevírají. Svědčí to o tom, že zákazníci mnohem více zkoumají užitkovou hodnotu vozu pro rodinu. Rovněž již dávno neplatí, že druhé auto v rodině je spíše malý vůz. To se na statistice prodeje vozů kombi rovněž podepisuje," vysvětlila Topolová.

"Evidujeme trvale vyšší zájem o zánovní vozy. Také firemní klientela je v uplynulých letech více poptává. Vysvětlujeme si to změnou ekonomického klimatu od roku 2008. Citlivost na ztrátu hodnoty nových vozů bezprostředně po nákupu roste," uvedla Topolová k dynamičtějšímu odbytu aut do pěti let stáří. "Nicméně trh vozů starších pěti let vykazuje rovněž trvalé přírůstky," dodala.

Z bezpečnostních parametrů si zákazníci autobazarů nejvíce oblíbili vybavení více než dvěma airbagy. Podíl ABS na prodaných ojetých autech je též nadpoloviční.

AAA Auto Index je statistika nejprodávanější výbavy u ojetých vozů. Připravena byla na vzorku 148 321 prodaných ojetých aut z portfolia AAA Auto v letech 2008 - 2012. Společnost AAA Auto bude tuto praktickou analýzu vydávat pravidelně a chce tím odborníkům i zákazníkům ulehčit celkovou orientaci na trhu ojetin a také poukázat na trendy a preference motoristů v oblasti výbavy aut.

Vytisknout

Diskuze: Při výběru starších aut jdou Češi po klasice. Chtějí stříbrné dieselové kombi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

R Car

Yamaha R Car - supersport s duší motocyklu

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud