Stříbrné kombi s dieselovým pohonem, metalízou, klimatizací, xenonovými světly, více než dvěma airbagy a se zabudovanou navigací - tak vypadá nejčastěji prodávané auto tuzemských autobazarů. Vyplývá to z analýzy prodaných ojetých vozů AAA Auto Index za uplynulých pět let.
"Prodáváme desítky tisíc aut ročně. Naše statistika proto věrně zrcadlí typické preference zákazníků v České republice. Z aktuálních údajů nám vyplynulo, že čeští zákazníci jdou takříkajíc za klasikou. Stříbrné dieselové kombi s výkonem mezi 50 a 100 kW je nejoblíbenější auto v autobazarech," uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.
Podle AAA Auto Indexu jasně u motoristů dominují dieselové motory. V uplynulých pěti letech převažoval prodej automobilů na benzínový pohon pouze v roce 2008, kdy se jich prodalo přibližně 68 procent. V následujícím roce došlo k prudkému poklesu benzínových pohonů, ale jejich podíl na celkově prodaných ojetinách od té doby trvale roste. Podíl LPG pohonů je z hlediska počtu prodaných ojetin sice opticky malý, nicméně z alternativních pohonů je LPG nejoblíbenější.
Co se týče karoserií, typ kombi se průměrně drží na velmi dobré úrovni, naopak populárnost sedanu klesá. "Nůžky mezi sedany a kombíky se i nadále rozevírají. Svědčí to o tom, že zákazníci mnohem více zkoumají užitkovou hodnotu vozu pro rodinu. Rovněž již dávno neplatí, že druhé auto v rodině je spíše malý vůz. To se na statistice prodeje vozů kombi rovněž podepisuje," vysvětlila Topolová.
"Evidujeme trvale vyšší zájem o zánovní vozy. Také firemní klientela je v uplynulých letech více poptává. Vysvětlujeme si to změnou ekonomického klimatu od roku 2008. Citlivost na ztrátu hodnoty nových vozů bezprostředně po nákupu roste," uvedla Topolová k dynamičtějšímu odbytu aut do pěti let stáří. "Nicméně trh vozů starších pěti let vykazuje rovněž trvalé přírůstky," dodala.
Z bezpečnostních parametrů si zákazníci autobazarů nejvíce oblíbili vybavení více než dvěma airbagy. Podíl ABS na prodaných ojetých autech je též nadpoloviční.
AAA Auto Index je statistika nejprodávanější výbavy u ojetých vozů. Připravena byla na vzorku 148 321 prodaných ojetých aut z portfolia AAA Auto v letech 2008 - 2012. Společnost AAA Auto bude tuto praktickou analýzu vydávat pravidelně a chce tím odborníkům i zákazníkům ulehčit celkovou orientaci na trhu ojetin a také poukázat na trendy a preference motoristů v oblasti výbavy aut.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.