Land Rover chystá zásadní expanzi. Svoji modelovou nabídku chce rozšířit a zmodernizovat hned 16 novými modely tak, aby do roku 2020 zdvojnásobil své prodeje.
Slavná automobilka zaměřující se na výrobu terénních vozů je nyní v držení indického koncernu Tata. Pod asijskou taktovkou se chystá mohutná expanze.
Automobilka dělí své modely na tři základní kategorie. Luxusní vozy nemůže reprezentovat nikdo jiný než Range Rover. K současným modelům Range Rover, Range Rover Sport a Range Rover Evoque přidá také otevřenou variantu Evoque, ale také jeho zvětšená, luxusnější varianta. Vše doplní nejmenší Range Rover, který bude ještě kratší než Evoque.
Novinky na straně užitkových vozů jsou již nějakou dobu jasné. Land Rover se chystá kompletně překopat model Discovery a proměnit ho v model DC100. Viděli jsme ho už jako koncept a nyní probíhá jeho přerod v reálný vůz.
Komfortní a volnočasové vozy jsou doménou Land Roveru. Tradiční Discovery ještě více zamíří proti BMW X5, avšak mělo by si uchovat své tradiční schopnosti v terénu. Dočkáme se také nového Freelanderu, který bude k dispozici i v sedmimístné variantě. A přijdou další novinky, neboť volnočasových Land Roverů by mělo být celkem pět.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?